Avatar billede zikzaka Nybegynder
31. maj 2008 - 21:14 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Level One WBR-3405TX opsætning i Vista

Jeg står og skal hjælpe min bror med at opsætte et trådløst netværk med en Level One WBR - 3405TX router. Jeg kan sagtens komme på netværk via kabel, men trådløst er det ikke muligt, den finder ikke netværket.

Nogen som har sat denne router op i Vista, så det virker?

Har forsøgt at gennemgå den danske manual slavisk, men har ikke løst problemet!
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2008 - 15:53 #1
Du kobler dig til routeren kablet.
Du skal have sat den trådløse del op i routeren, så du åbner en browser, og skriver 192.168.0.1 i adressefeltet og rykker enter.

Tryk på wireless linket, og du kommer til opsætning at den trådløse del.

Vælg region. Giv netværket et navn (SSID). Mode vælger du g & b. Kanal skal vælges, så du er mindst 2 og helst 5 kanaler væk fra netværk i din nærhed. Da default er kanal 11, vil de fleste have denne aktiv, så den er et dårligt valg. Marker Broadcast SSID.

Wireless security skal være deaktiveret indtil du kan koble dig på nettet trådløst, så lad den være Disabled.
Marker Enable accespoint samt begge ALL wireless stations.

Tryk på SAVE, og nu skulle du kunne koble den kablede forbindelse fra, tænde for det trådløse netkort, og koble dig op trådløst.

Kan du det, går du igen ind i opsætningen under wireless, og denne gang trykker du på configure knappen ud for Wireless security.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2008 - 15:59 #2
Der vælger du, under security system, WPA1/2-PSK

Under authentication vælger du WPA-PSK

Under encryption vælger TKIP

I feltet PSK skal du nu skrive den nøgle som det trådløse netværk skal anvende til krypteret kommunikation, så du vælger en nøgle på mindst 8 karakterer, og gerne tal og bogstaver blandet, og gerne både store og små bogstaver.
Det er vigtig at du husker denne nøgle, da du skal anvende den i opsætningen af Vista for at computeren så at sige taler samme "sprog" som routeren.

Nu skal du trykke Save, men du vil miste forbindelsen til routeren så snart du har gjort dette, da computeren jo ikke er sat op endnu.
Avatar billede dragonknight Juniormester
01. juni 2008 - 16:02 #3
Vista skulle dog gerne efter en kort stund komme op med en forbindelse til det trådløse net, hvor den øånsker du skriver nøglen til det trådløse net, og når den er tastet ind, og OK'ed, så skulle den trådløse forbindelse fungere krypteret.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
02. juni 2008 - 09:37 #4
Jeg fik det til at virke igår inden jeg så dit indlæg, men jeg valgte bare WEP som sikkerhed med en kode.. Er det dårligt?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2008 - 12:21 #5
WEP giver ikke den store sikkerhed, og du bør vælge WPA.
Avatar billede zikzaka Nybegynder
02. juni 2008 - 12:34 #6
Okay det må jeg så ændre :-( Smider du lige et svar, så du kan få dine point?
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juni 2008 - 12:40 #7
Jo da :-)