Avatar billede spejder_leon Nybegynder
31. maj 2008 - 00:12 Der er 5 kommentarer

Udskrifning i seks farver

Jeg har den udfordring at jeg skal udskrive fakturaer på seks forskellige farver papir.

Papirene ser sorteres i printeren

Rød-gul-grøn-blå-hvid-orange-Rød-gul-grøn-...

Første spørgsmål er om access kan tvinges til at når brugeren trykker på printerikonet i preview af en rapport, så udskrives seks eksemplaerer.

Andet spørgsmål, når fakturaen består af mere end een side, hvordan sikres det at der altid skrives seks eksemplarer af side 1, så seks eksemplader af side 2 osv.
Avatar billede mugs Novice
31. maj 2008 - 05:54 #1
Jeg tror ikke du kan gøre det ved at anvende prinyrtikonet. Men du kan gøre det i VBA

Dim i As Integer
Dim Antalex As Integer
If IsNull([Antal]) = -1 Then
MsgBox "Du har ikke indtastet antal eksemplarer."
Exit Sub
End If
Antalex = [Antal]
If Antalex <= 1 Then
MsgBox "Du har ikke indtastet antal eksemplarer."
Exit Sub
End If
For i = 1 To Antalex
DoCmd.OpenReport "Rapport2", acNormal, "", ""
Next i
Avatar billede mugs Novice
31. maj 2008 - 05:57 #2
Du kan også åbne printerdialogboksen og vælge antal:

Dim stDocName As String
stDocName = "Report1"
DoCmd.OpenReport stDocName, acPreview
DoCmd.RunCommand acCmdPrint
DoCmd.Close
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
01. juni 2008 - 23:02 #3
I nogle tilfælde har brugeren behov for at se en preview, og vil så naturligt kunne finde på at printe via printerikonet. og det vil så muligvis ifølge murphyes lov gå galt, altså der vil ikke blive printet seks eksemplarer.

- pt. er jeg ude i at definere en faktura printer der automatisk udskriver seks sider ikke i sæt når den får et printjob. Det tegner til at kunne være løsningen.
Avatar billede mugs Novice
02. juni 2008 - 06:08 #4
Eller 2 udskriftsknapper, så valget om at printe til skærm eller printer foretages i en formular.
Avatar billede spejder_leon Nybegynder
02. juni 2008 - 10:15 #5
Ja enig, så vidt at muligheden for print af preview'et kan fjernes. ellers vil en bruger vise et preview og så trykke print-