Avatar billede guldbrand Nybegynder
30. maj 2008 - 19:46 Der er 1 kommentar

WLAN isoleret fra LAN

Hejsa der i varmen

Sidder her med en noget finurlig udfording på mit hjemmenetværk.

Jeg har fået mig en ny WLAN router, en Siemens Gigaset SE366 WLAN.
Og som sådan kører det også som det skal, der er hul til internettet for
alle PC'er. Men
de PC'er der på WLAN, kan ikke få adgang til de andre PC'er på netværket, og
kan dermed
ikke komme på netdrev, og heller ikke printe til netprintere.

(Det er heller ikke muligt at pinge WLAN til LAN, og omvendt.)

Hvad hulen er det jeg overser i opsætningen på routeren, det må være der
fejlen er, da det har virket før
med det andet udtyr jeg har brugt.

Alle maskiner kører Vista.

Håber meget der er én der ligger inde med de vise sten.

På forhånd tak (og go' varm weekend).

/Søren
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
31. maj 2008 - 00:45 #1
Hvilke IP-adresse har du på LAN-siden og hvilken på WLAN-siden?

Hvis de ikke er i "samme område" så er det jo nok fordi du bruger den som en router.

Du kan så - formentlig

1) Slå DHCP fra på din WLAN-router
2) Give den en fast IP i området for LAN-adresser
3) Kun bruge LAN-porte på WLAN-routern - ikke WAN-porten

Dermed er den blevet til et "dumt" Access-point, men du vil have mindre bøvl ;)