Avatar billede basco Nybegynder
30. maj 2008 - 13:59 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Dato format

Sidder med en UserFrom - og har indsat en kalender som brugerne vælger en dato fra .... dato indsættes i en txtbox ... Jeg ønsker et bestemt format og har derfor skrevet :

txtDato.Text = Format(Now(), "dd-mm-yyyy")

På nogen pc'er melder den en fejl ..
Compile error - can't find Project or Library ..

Hvordan tackler jeg denne ?
Avatar billede supertekst Ekspert
30. maj 2008 - 14:12 #1
Kan det ikke være fordi "Kalender-objektet" ikke findes på den pågældende PC - hvis der er tale om et sådant.
Avatar billede basco Nybegynder
30. maj 2008 - 14:20 #2
Der er tale om et "kalender objektet" .. men den er installeret på de forskellige computer ... skulle den ikke være installeret melder koden en fejl allerede når man starter UserFrom'en op ... Det er Microsoft Calendar Control 9.0 der installeres .. kan ikke huske hvilken kalender control jeg har hjemme på min egen pc (hvopr programmet er udviklet)
Avatar billede supertekst Ekspert
30. maj 2008 - 14:33 #3
Så er det sikkert en "Reference", der ikke passer m/9.0
Avatar billede basco Nybegynder
31. maj 2008 - 08:08 #4
Det tror jeg du har ret i ... hvordan finder man den manglende reference - eller skal man bruge en anden kalender control ?
Avatar billede supertekst Ekspert
31. maj 2008 - 10:06 #5
Hvilke forskellige office-versioner skal "systemet" kører på?
Avatar billede basco Nybegynder
01. juni 2008 - 12:16 #6
Det kører kun i Excel ..
Avatar billede supertekst Ekspert
01. juni 2008 - 12:32 #7
Er der ikke tale om forskellige versioner af Excel?
Hvis ja - kunne en mulighed være, at installere systemet med den ældste - nyere versioner plejer så at kunne tilpasse referencen.
Avatar billede basco Nybegynder
01. juni 2008 - 18:48 #8
Jo der er tale om forskellige Excel versioner .. 2000 versionen er den ældste.

Som jeg ser problemet er det min Calendar Control som gør at den melder fejl på FORMAT ...

Problemet er at folk vælger en dato i en UserForm og det sker via en calender ... disse data gemmes i et Excel ark ... og her bytter den om på måned og dag - Jeg har prøvet med formattering af mine celler i Excel ... men overførelsen af dato fra UserForm til Excel gør bare at dag og måned byttes om ...

Har også forsøgt at køre på en Engelsk opsætning .. men det løste heller ikke problemet ..
Avatar billede supertekst Ekspert
02. juni 2008 - 00:02 #9
Du skal være velkommen til at sende din fil til: pb@supertekst-it.dk
(Anvender 2003)
Avatar billede basco Nybegynder
05. juni 2008 - 22:00 #10
Fandt en anden vej ...
I koden skriver jeg til Excel rækken via en With - End with .... Jeg finder den næste tomme række og dato er den første værdi jeg overfører ... Jeg prøvede at skrive datoværdien til cell'en før With - End with ....

ActiveCell.Value = Calendar2.Value
With ActiveCell
'    .Value = Calendar2.Value
    .Offset(0, 2).Value = lstNavn.Text
....osv ...

Smid et svar supertekst og du får pointene ... tusind tazk for dine inputs og hjælp ..

:-) God weekend
Avatar billede supertekst Ekspert
05. juni 2008 - 23:06 #11
Det får du - selv tak og i lige måde
Avatar billede basco Nybegynder
06. juni 2008 - 10:06 #12
Takker ... og endnu engang tusind tak for dine inputs ... synes det er et fedt forum og folk er eksterm hjælpsomme og dygtige ... sidder sq nogen folk og ved nogen ting .. :-)