Avatar billede gyrud Nybegynder
20. juni 2001 - 20:42 Der er 8 kommentarer

USB stik problemer

Kære eksperten.

Jeg skal have indstalleret forlænger ledninger mellem et USB stik på motherboardet og til bagsiden af PC én. Jeg har købt ledningerne, men der er ingen forklaring hvordan disse 2 små stik skal vende. De sidder modsat metalskinnen med de normale USB indgange til brug på bagsiden af pcén. Ledningerne på de små stik har række følgen: rød, hvid, grøn, 2x sorte. Stikket på boardet har 2x 5 ben over/under hinanden og er rektangulært. Stikket er på midten foroven fræset lidt ned, som om man også kunne købe et helt dobbelt stik, som kun kan vende på én måde. Jeg kan læse i manualen at forkert modtagering skaber store problemer! Stikket er placeret yderst til venstre mellem 2 AGP sokler og der er ingen indikation på boardet hvor rød=ben1 skal stikkes ind, jeg har prøvet med en lup.
PC én er en Saxtus K6-2  350 cpu og boardet hedder ATC-5200, chipsettet hedder:
VIA  MVP3 100mhz. chippen hedder: VIA VT82C586B og det er et AGP AT mainboard.

Hilsen og på forhånd mange tak

Avatar billede microtec Nybegynder
20. juni 2001 - 21:14 #1
Man tæller ben i stik på printkort fra venstre mod højre. Ben 1 er således det ben der sidder længst til venstre.
Avatar billede zhark Nybegynder
21. juni 2001 - 00:46 #2
Jeg ved ikke om der står mere her end i din manual, men du kan da læse det!
http://www.anandtech.com/showdoc.html?i=220
Havde håbet på et større billede, men den røde må da være ben 1
Avatar billede microtec Nybegynder
21. juni 2001 - 09:07 #3
zhark >> Du kan ikke sige at den røde må værer ben 1. Inden for elektronikkens verden betyder rød \"+\".
Avatar billede microtec Nybegynder
21. juni 2001 - 09:14 #4
zhark >> Hvis vi skal holde os til elektronikkens farvekode holder din teori heller ikke:

Sort  = 0
Brun  = 1
RØD    = 2
Orange = 3
Gul    = 5
.
Avatar billede gyrud Nybegynder
27. juli 2002 - 08:16 #5
Hvordan lukker man et spørgsmål eller komunikations række som denne?
Avatar billede summer Mester
22. september 2002 - 21:14 #6
Skriv lukket - marker det som svar - acc. dit eget svar - sådan.
Avatar billede gyrud Nybegynder
19. januar 2003 - 12:59 #7
Lukket
Avatar billede summer Mester
22. december 2003 - 17:01 #8
Luk please!