Avatar billede ceacer Praktikant
29. maj 2008 - 23:31 Der er 33 kommentarer

Fejlmeddelelse ved ny router

Jeg har lige købt en ny router og i dag sat den op til min stationære og min bærbare. I de første mange timer virkede den uden problemer, men nu kommer mister min bærbare forbindelsen til Internettet og kommer med følgende fejl:

"Netværkskortets kapacitet stemmer ikke overens med dette netværks krav"

Hvad kan det skyldes?

Jeg har gjort følgende:
- installeret det hele på min stationære der er tilsluttet med kabel. Krypteret nettet hvor jeg har valgt WPA2 Personal. På min bærbare kunne jeg se det trådløse net og har så bare oprettet forbindelse dertil. Jeg har ikke installeret noget på den bærbare.

Jeg har forsøgt at slå Firewall til og fra uden nytte. Det skal siges at Internettet hele tiden er oppe på den stationære og der var fuldt signal på den bærbare, mens den var på.

Min router:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069&searchArea=&Soegeord=
Avatar billede ceacer Praktikant
30. maj 2008 - 00:14 #1
Jeg har lige prøvet at slå krypteringen fra og så gik den direkte på. Jeg har tastet de rigtige oplysninger ind på min bærbare med hensyn til hvilken slags kryptering og adgangskode og det virkede jo også i starten. Min bærbar er helt ny så den burde vel kunne klare WPA2?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 07:33 #2
Hvilken bærbar har du?

Og hvilke styresystemer bruger du?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 07:38 #3
Nå ja, ved brug af tankens kraft er din stationære XP og din bærbare Vista :)

(http://www.eksperten.dk/spm/832805)

Er din Vista helt opdateret?
Avatar billede ceacer Praktikant
30. maj 2008 - 12:48 #4
hehe ja lige præcis. Det andet spørgsmål vender jeg tilbage til, når jeg lige har fået det her op at køre. Min bærbar er en Lenovo T61. Problemet er at den tidligere har virket med det gamle net, hvor der dog ofte var timeouts i 1-2 minutter, så jeg skiftede router. De første 4 timer med den nye router og kryptering var der ingen problemer, men nu får jeg så fejlen konstant. Jeg har opdateret de relevante ting til Vista.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
30. maj 2008 - 12:50 #5
Hvad hvis du sætter routeren til kun at køre g?
Avatar billede ceacer Praktikant
30. maj 2008 - 13:09 #6
Det hjælper ikke. Jeg kan slet ikke komme på nettet med min bærbare.
Avatar billede ceacer Praktikant
30. maj 2008 - 13:19 #7
er det muligt at gemme indstillingerne på en usb pen og så overføre dem til den bærbare?
Avatar billede ceacer Praktikant
30. maj 2008 - 13:23 #8
Når jeg pt forsøger med nye krypteringer/ingen kryptering, så kommer den på nettet i 20 sek. men mister så forbindelsen igen og derefter kan jeg ikke komme på igen.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
31. maj 2008 - 09:40 #9
Virker din bærbare, hvis du logger på andre net hos fx bekendte?
Avatar billede ceacer Praktikant
02. juni 2008 - 20:53 #10
Ja min computer kan sagtens komme på andre netværk uden problemer. Jeg genstartede installationen af min router med nyt kodeord osv. for 5. gang og så virkede nettet. Næste dag gik det dog ned igen!! Jeg kan ikke komme på nettet, selv om jeg kan se netvæærket (ind imellem er det dog også væk). Selv om jeg forsøger at få forbindelse og indtaster kodeord, kommer den og siger, at der ikke kan oprettes forbindelse. Computeren står 1 meter fra routeren og kodeordet er korrekt, og det er typisk de fejl den siger der er, når jeg prøver på diagnosticer i Vista. HVAD ER GALT??
Avatar billede ceacer Praktikant
02. juni 2008 - 20:54 #11
Det kan jo ikke passe, at det kan virke uden problemer i 3-5 timer i træk og så gå fuldstændig ned den næste dag og slet ikke connecte til nettet.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 07:13 #12
Har du prøvet et andet firmware på routeren?
Avatar billede ceacer Praktikant
03. juni 2008 - 12:17 #13
jeg har prøvet at opdatere med den seneste version. Kan det skyldes noget med om routeren og den bærbare har adgang til de samme åbne porte? Læste et eller andet sted at man skulle sikre at de rigtige porte var åbne, men ved intet om det.
Avatar billede ceacer Praktikant
03. juni 2008 - 12:35 #14
under enhedshåndtering er der fejl ved:
teredo tunneling pseudo-interface

under netværkskort. har det nogen indflydelse?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 12:38 #15
Der skulle gerne være fri trafik på LAN.

Har du prøvet med et 3. parts firmware fx tomato:

http://www.polarcloud.com/tomato
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 12:40 #16
Det burde ikke have indflydelse, da det har noget med ipv6 at gøre.
Avatar billede ceacer Praktikant
03. juni 2008 - 13:37 #17
skal jeg køre tomato på den bærbare eller den stationære? Jeg har forsøgt med begge, men kan ikke få det til at virke. Jeg højreklikker på LAN forbindelsen og vælger TCP/IP og derefter egenskaber. Her indtaster jeg de oplysninger jeg får fra Tomato. Er det det korrekte sted? Derefter fjerner jeg strømmen fra min Linksys og trykker
Avatar billede ceacer Praktikant
03. juni 2008 - 13:38 #18
enter. Sætter strømmen til igen men så bliver der ved med at stå at den venter på routeren.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 17:02 #19
Tomato er 3. parts firmware til din router :)
Avatar billede ceacer Praktikant
03. juni 2008 - 17:44 #20
men når jeg kører Tomato, starter den dos command op og der kan jeg ikke komme videre.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
03. juni 2008 - 18:27 #21
Der burde være en readme fil med instruktioner?
Avatar billede ceacer Praktikant
04. juni 2008 - 12:40 #22
Det hjælper desværre heller ikke. Under wireless står der:
Enable Wireless: flueben
MAC address: 00:1D:7E:C6:C8:F1
Wireless mode: Access Point
B/G mode: Mixed
SSID: Thomsen
Broadcast: flueben
Channel: 11
Security: WPA Personal
Encryption: AES
Shared key: mit kodeord
Group key renewal: 3600

Er det ikke som det skal være? er der nogen steder jeg skal tjekke for at se om det er som det skal være?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
04. juni 2008 - 12:47 #23
Nej, det ser meget rigtigt ud.

Du kan prøve at skifte kanal, så du er sikker på, at du ikke oplever interferens.

Du kan se om der er andre netværk i nærheden med dette program:

http://www.vistumbler.net/
Avatar billede ceacer Praktikant
04. juni 2008 - 22:11 #24
Jeg prøvede at gå tilbage til Linksys firmware. Nu er situationen, at jeg kan komme på nettet ind imellem. Når jeg starter den bærbare op, fremgår det ikke på listet over trådløse netværk, men efter et par gange på refresh, kommer netværket frem. Det holder dog kun i få minutter og derefter mister jeg forbindelsen igen, selv om det fremgår på listen. Hvis jeg hiver strømstikket på routeren ud og sætter det i igen, kommer jeg på nettet igen, men igen kun i få minutter.
Nogen ideer her?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
05. juni 2008 - 07:14 #25
Og mit forslag 04/06-2008 12:47:59 ?
Avatar billede ceacer Praktikant
07. juni 2008 - 00:12 #26
jeg har prøvet flere forskellige kanaler og det hjælper ikke. Det program viser bare de samme netværk som jeg ellers kan se.
Avatar billede ceacer Praktikant
07. juni 2008 - 00:13 #27
mit netværk er til tider synligt men andre gange skal jeg refreshe adskillige gange før det kommer frem.
Avatar billede ceacer Praktikant
07. juni 2008 - 01:31 #28
Det store problem må vel bestå i kommunikationen mellem routeren og den bærbare. Den bærbare kan se de øvrige trådløse netværk uden problemer. Kan der være noget som blokerer?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juni 2008 - 12:23 #29
Hvilken firewall/antivirus bruger du?
Avatar billede ceacer Praktikant
08. juni 2008 - 14:12 #30
Firewall er den fra windows og antivirus er AVG free.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juni 2008 - 17:03 #31
Hvad sker der, hvis du slår AVG fra?
Avatar billede ceacer Praktikant
08. juni 2008 - 17:54 #32
Jeg har prøvet at slå dem begge fra, skiftevis den ene og så den anden og stadig samme problem.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
08. juni 2008 - 20:01 #33
Har du mulighed for at en bekendt kommer forbi og prøver at logge på dit trådløse?

Evt. at køre trådløst med din stationære?

Er forbindelsen stadig ustabil, må du bytte routeren.