Avatar billede mhoffmann Nybegynder
29. maj 2008 - 21:16 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

=SUM() formel med henvisning

Hej

Jeg vil gerne bygge en "fleksibel" SUM formel der, alt efter hvilket tal jeg skrive i en specific celle, tager flere eller færre kolonner med.

Jeg har en start celle der hedder C6 og en reference til en slut celle der står i cellen C17 (fx D6).

Hvordan får jeg SUM formlen til at summe fra C6 til den reference der står i cellen C17?. Dvs. i ovenstående tilfælde vil det svare til en sum formel der så sådan ud: =SUM(C6:D6).

Jeg har prøvet med =SUM(C6:&C17&) for at få værdien af celle C17 ind i formlen, men det virker ikke.

Jeg ville fortrække hvis det kan klares uden makroer/VBA kodning.

Nogen gode forslag/ideer?

Tak

Mvh

Martin
Avatar billede excelent Ekspert
29. maj 2008 - 21:59 #1
=SUM(INDIREKTE("C6:"&C17))
Avatar billede mhoffmann Nybegynder
29. maj 2008 - 22:33 #2
super, tak :-)
Lig et svar
Avatar billede excelent Ekspert
30. maj 2008 - 14:28 #3
velbekom