Avatar billede sykofanten Nybegynder
29. maj 2008 - 17:24 Der er 2 kommentarer

linq / vs2008 sqlexpress database spørgsmål

Hej

Her er SS af en tabel jeg har i min db.

http://img131.imageshack.us/img131/9995/dbqd1.jpg

Jeg ønsker at gøre sådan at occupied er false, hvis personid og officeid er null. Findes der en måde at gøre det på?

Ligenu har jeg også bare True og false som en streng... er der en måde at lave det til en bool(ean)?

I så fald hvordan?

Håber i kan hjælpe :)
Avatar billede sykofanten Nybegynder
29. maj 2008 - 17:38 #1
Nåja og har lige et tillægsspørgsmål...

Når jeg gerne vil slette en person brokker den sig over at den er FK i Desks tabellen... jeg skal altså cascade slette den eller noget... problemet er bare jeg ikke aner hvordan jeg sætter det op i VS2008. :)
Avatar billede winners79 Nybegynder
30. maj 2008 - 15:11 #2
en boolean i Sql hedder bit, så bare vælg den fra dropdown listen...

Med hensyn til første spørgsmål så ville jeg enten lave en trigger.. eller "bare" sørge for det i din forretnings logik...