Avatar billede donnib Nybegynder
29. maj 2008 - 16:16 Der er 4 kommentarer

Unattended installationer, hvordan ?

Hej,
Jeg leder efter noget software som kan overvåge computeren mens en installation bliver installeret derefter være i stand til at lave en script/hurtig installation af softwaren og på denne måde kan deploye installationer meget hurtigt fordi man ikke går igennem MSI/Installshiels osv. Jeg er ikke interesseret i windows RIS da det er en dyr løsning. Vil gerne have forslag til en selvstændig software. Jeg har har fundet noget software på nettet som bare logger hvad man trykker på og bruger derefter samme installation men det er hellere ikke ønskeligt. Det jeg ved findes er en software som mere eller mindre laver xcopy og ligger et par ting i registreringsdatabasen.

Jeg mener bestemt at jeg fandt en på et tidspunkt men kan ikke finde den mere.
Avatar billede Rosenkjaer Novice
29. maj 2008 - 16:33 #1
Hvis du bare skal lave xcopy og redigere i registreringsdatabasen, så kan du da bare lave en bat-fil, med de ønskede funktioner, og så smække en unattended cd sammen?

For mere info om dette, henviser jeg til: http://unattended.msfn.org/unattended.xp/
Avatar billede donnib Nybegynder
29. maj 2008 - 16:45 #2
nej den går ik rigtigt fordi jeg ved netop ikke hvilke filer der bliver kopieret og hvilke registry der skal laves det er netop her den software jeg leder efter skal hjælpe med. Den skal overvåge hvad der sker på computeren når jeg installerer og på den måde få alle de steps der er udført under installationen. Jeg ved f.eks der findes noget der hedder Novelle ZenWorks som kan noget af det her men det er for server løsninger og for store systemer. Jeg er interesseret i et stykke software som er til mindre brugere 10-20 brugere som skal have installeret det samme software flere gange og det skal en effektiv måde fordi Installshield installation tager en krig selv hvis den er "silent".
Avatar billede speedytech Nybegynder
29. maj 2008 - 19:41 #3
Du kan måske lave en unatteded cd med www.nlite.com - der kan du også smide .msi pakker ind i - det er rimeligt nemt..

Men kan du ikke bare prøve windows server til at deploye .msi filerne med? Det virker bare rimeligt godt, og der kan du tvinge en genstart, og du behøver ikke at være logget på maskinerne.. Du kan f.eks starte maskinerne via wake-on-lan også vil de installer De .msi pakker du har lavet i .msi installeren i en GP
Avatar billede Rosenkjaer Novice
16. juni 2008 - 13:12 #4
okay donnib, jeg ved hvad du mener nu..

Kender godt til disse programmer der logger det hele, men stol kun på dem, hvis den maskine du "optager" på er præcis magen til den/dem du skal installere på..

Har hørt om problemer i fejl installationer pga. andet hardware og/eller software på mskinerne..

Windows RIS skulle dog være meget godt, men det koster jo også 6½ bondegård, og ikke noget man lige har lyst til at investere i..