Avatar billede tsoegaard Nybegynder
29. maj 2008 - 07:36 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Joomla og MySQL

Jeg har lagt Joomla ind på en lokal server med Win2000, installeret PHP4 samt MySQL4.
Under services kan jeg se at den er startet.

Når jeg kører installationen af Joomla bliver den ved med at skrive at MySQL ikke er understøttet, hvad kan dette skyldes ???

Jeg har ingen erfaring med hverken PHP eller MySQL, men håber at få det.
Avatar billede Slettet bruger
29. maj 2008 - 08:13 #1
Du slipper meget nemmere om det hele, hvis du installerer en færdig server som fx. XAMPP, JSAS eller lign. :-)

XAMPP:
http://www.apachefriends.org/en/xampp-windows.html

Chek også denne side:
http://forum.joomla.org/viewtopic.php?t=25307

Du skal nemlig både bruge PHP, MySQL, PHPMyAdmin, osv. osv., til at køre og administere Joomla bedst og nemmest muligt.

Velkommen til Joomla. :-)
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2008 - 08:28 #2
har du rettet i din php.ini fil, så den ved at den skal kører mysql.dll?
Avatar billede tsoegaard Nybegynder
29. maj 2008 - 08:48 #3
extend - Tak for svaret, vil undersøge om det er en lettere løsning.

splazz - Kan du fortælle mig hvor i filen der skal rettes ??
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2008 - 09:53 #4
søg på ";extension=php_mysql.dll" uden gåseøjne, fjern semikolon foran teksten og gem filen.

i din php mappe, har du en mappe der hedder "ext" inde i den ligger der en fil der hedder php_mysql.dll, den skal kopieres over i "c:\windows\system32"
Avatar billede tsoegaard Nybegynder
29. maj 2008 - 10:08 #5
Hmmmm, har rettet i ini-filen og kopieret php_mysql.dll som beskrevet.

Får stadig nej til mysql understøttelse...
Avatar billede majbom Novice
29. maj 2008 - 10:21 #6
hvor ligger din php.ini?
Avatar billede tsoegaard Nybegynder
29. maj 2008 - 13:54 #7
exten: Jeg har prøvet at hente og installere XAMPP, men det har indtil videre ikke hjulpet mig en masse.
Når man læser vejledningen skulle man kunne skrive http://localhost for at komme frem til interfacet, men jeg får bare besked om at siden ikke findes.