Avatar billede ceacer Praktikant
28. maj 2008 - 19:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Linksys router

Jeg skal have ny router og har fået Linksys anbefalet fra flere sider. Jeg har fundet følgende indenfor den ønskede prisklasse:
http://www.edbpriser.dk/Products/Listproducts.asp?ID=67&Parent=4&Sort=&Gallery=&Producent=327&Rating=0&Max=400&Soegeord=&Direction135=2&Sorted135=&Equal138=&Equal140=&Equal643=&Equal543=&Submit.x=0&Submit.y=0

Hvilken vil I anbefale og hvorfor?
Jeg skal bare bruge den til et hjemme netværk med trådløst Internet til min bærbare og fildeling mellem stationær og bærbar.

Det skal siges at jeg ikke har forstand på routere og pris vægter højere end unødvendige ekstra detaljer. :)
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 21:00 #1
Jeg ville vælge denne her:

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=181069&searchArea=&Soegeord=

Her har du mulighed for at bruge 3. parts firmware.

Men den understøtter ikke draft n, hvis det altså er et kriterium.
Avatar billede ceacer Praktikant
28. maj 2008 - 21:33 #2
Kender som sagt ikke noget til det. Er det noget jeg har brug for og hvad vil det sige at den ikke understøtter draft n?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 21:45 #3
Draft n er en endnu ikke godkendt standard for trådløst netværk, med en teoretisk hastighed op til 250Mbit/s.

Men det kræver, at alle netkort understøtter det.

Om du har brug for det, kommer også lidt an på rækkevidden du ønsker?
Avatar billede ceacer Praktikant
28. maj 2008 - 21:56 #4
ok. Maks rækkevidden er 10 meter. Vil du så stadig foreslå den?
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 21:58 #5
Ja, den er meget driftsikker. Og de fleste klarer sig fint med g-standarden, der giver omkring 20Mbit/s effektivt.
Avatar billede ceacer Praktikant
28. maj 2008 - 22:03 #6
ok. Tak for hjælpen. Smid venligst et svar.
Avatar billede thesheriff Nybegynder
28. maj 2008 - 22:04 #7
Velbekomme :)