Avatar billede jordorm Nybegynder
28. maj 2008 - 16:19 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

CANON EOS 300D - Zoom

Hej!

Det her spørgsmål er måske dumt. Men bær venligst over med mig.

jeg har lige købt et brugt Canon EOS 300D, med et 18-55mm objektiv til.

Mit spørgsmål går ud på:

Kan man ikke zoome "elektronisk" ?? Kan det passe at jeg selv er nødt til at .. øhm.. "Dreje" på zoomringen ? ingen knapper jeg ka trykke på?

(ja, jeg er en n00b med kameraer.. Jeg håber virkelig der er en der kan svare mig)

Mvh
Anders
Avatar billede Beach Mester
28. maj 2008 - 16:40 #1
Jeps, det har du helt ret i. Du skal selv lave arbejdet:-)

Du vil da også hurtigt opdage at det er MEGET hurtigere og bedre at have den form for zoom, da det jo så er dig der styre hastigheden og meget hurtigt kan zoome ind/ud fra den ene ende til den anden på langt under hvad en motorzoom kan klare.

//Beach
Avatar billede jordorm Nybegynder
28. maj 2008 - 16:59 #2
Aha!

Mange tak for det hurtige svar, og det har du da ret i.. Sådan havde jeg ikk lige tænkt på det :P

Opret et svar, så får du alle pointene!

TAK!
Avatar billede Beach Mester
28. maj 2008 - 17:16 #3
Det kommer her:-)

Og glæd dig, du kan få nogle kanon-skud i kassen hvis du vil eller har viljen til at lære det.

//Beach
Avatar billede jordorm Nybegynder
28. maj 2008 - 17:50 #4
super! Jeg er i fuld gang med at eksperimentere. Har altid gerne ville kunne tage bedre billeder end med mit gamle olympus kamera :)

Endnu engang tusinde tak for det hurtige svar. Jeg skulle bare være sikker på det var fuldt funktionelt når nu det er købt brugt (i super stand! 1850,-) Håber prisen er god. haha
Avatar billede jordorm Nybegynder
28. maj 2008 - 17:51 #5
har du fået pointene? Jeg trykker "accepter" men knappen er der stadig...
Avatar billede jordorm Nybegynder
28. maj 2008 - 17:51 #6
ahh sådan.. ligemeget. heeh
Avatar billede Beach Mester
28. maj 2008 - 22:29 #7
Prisen er OK hvis optikken er uden ridser og der ikke er for meget støv i huset.
Og husk at opløsning og elektronik kun er få% af det gode billede. Resten hviler på den der stå bag kameraet og komponere billederne:-)

Rigtig god jagt på de flotte skud

//Beach