Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2008 - 12:19 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

giv nyt doc et nyt nr i listen

Hey

Jeg skal til at lave en venteliste i Notes. Derfor skal jeg på en eller anden måde kunne sørge for at det næste dokument få et nr som er ét højere end det sidste - hvordan gøre jeg det???
Avatar billede leif Seniormester
28. maj 2008 - 13:45 #1
Jeg har en funktion, jeg har ikke selv lavet den, men den har et dokument med et felt kaldet NextNumber, så når der gemmes et dokument så slår den NextNumber op og tildeler dokumentet nummeret og derefter opdaterer NextNumber med +1
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2008 - 14:15 #2
ok interessant
Avatar billede casper_skovgaard Nybegynder
12. juni 2008 - 10:33 #3
lav et profil dokument med et nummer felt. hver gang der oprettes et dokument hentes nummeret fra profildokumentet og profil dokumentet gemmes med nummer +1.

Sørg for at læsning og opdatering af profil dokument sker lige efter hinanden, så to dukumenter ikke læser samtidig.
Avatar billede maxwell Nybegynder
12. juni 2008 - 12:43 #4
Bliver @DocumentUniqueID altid større eller kan et nyt doc godt få et @DocumentUniqueID som er mindre?
Avatar billede jogii Nybegynder
23. juni 2008 - 09:27 #5
Pas på med profildokumenter. Det caches helt vildt. 2 brugere kan sagtens sætte samme værdi.
I SKAL bruge rigtige dokumenter. Bedste resultat opnås med LotusScript.

@Unique tildeler unikke nøgler, som er person/server-specifikke, afhængig om det er en baggrundsagent (server) eller en Notes klient (person) der afvikler agenten.
Avatar billede leif Seniormester
24. august 2008 - 18:07 #6
Kommet videre ?
Avatar billede johndenmark Nybegynder
12. september 2008 - 19:05 #7
> Sørg for at læsning og opdatering af profil dokument sker
> lige efter hinanden, så to dukumenter ikke læser samtidig.

Selvom du læser og opdaterer umiddelbart efter hinanden kan du ikke være sikker på at to processer ikke læser samtidig.
Avatar billede kehob Nybegynder
25. september 2008 - 05:56 #8
Brug Now() og evt. konvertere dette til et alm. number.

eller

Brug DocumentLocking og gem så din tæller i et dokument og så lås dokumentet hver gang du ønsker at opdatere det og hvis dokumentet er låst så vent et øjeblik og prøv igen
Avatar billede maxwell Nybegynder
19. april 2010 - 15:03 #9
Denne må være død!