Avatar billede safesite Nybegynder
27. maj 2008 - 18:22 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Hotmail og anonym mailgruppe?

Hej,

jeg skriver fordi jeg sidder med et problem i en gratis Hotmail-account.

Jeg er blevet spurgt af en forening som bruger en sådan account om det er muligt, at lave en gruppe til at sende info-mails ud til alle medlemmer.

Det var en sag der var hurtigt klaret, mht. at vise og demonstrere foreningen hvordan det skal gøres i nævnte udbyderes webmail.

Nu er der dog et andet spørgsmål dukket op og det har jeg desværre ikke kunnet finde information om på Hotmails hjælpeside (ej heller har jeg nogensinde før prøvet eller tænkt over dette).

Når man sender den slags gruppemail dukker alle e-mail kontier op i modtagernes mail. Det skal undgåes sådan, at alle forbliver anonyme.

Dvs. enten skal der stå mail-gruppens navn eller noget andet anonymt.

Er der nogen lyse hoveder som kan lys over sagen? :-)

Hvis det ikke skulle kunne lade sig gøre i Hotmail men måske på anden vis eller måske med en anden udbyder som Gmail, Yahoo osv. skyd bare fra hoften og lad mig høre alle jers idéer. ;-)

På forhånd, mange tak for svaret. :-)
Avatar billede lakridsen Nybegynder
27. maj 2008 - 18:31 #1
Alle emaile dukker op, de forbliver ikke anonyme.

- Jeg har selv en hotmail.
Avatar billede ladyhawke Novice
27. maj 2008 - 18:45 #2
kan man ikke sende mailen som BCC i hotmail?
Avatar billede safesite Nybegynder
27. maj 2008 - 21:55 #3
Hej og tak for svaret.

lakridsen --> Jeg ved, at det er muligt for foreninger - også her i DK - at sende infomails hvor afsendermails forbliver skjulte. Det er der faktisk mange webbaserede firmaer som f.eks. dating.dk osv. som har gjort det i årevis. Jeg ved bare ikke om det kræver noget scripting eller et mailprogram for, at udføre.

ladyhawke --> Jeg ved ikke om det hjælper, at sende det som bcc fordi det jo nok også vil dukke op i headeren.

Ellers venter jeg stadig på nyt input.

Alle er velkommen i legen. ;-)
Avatar billede olebole Juniormester
27. maj 2008 - 22:02 #4
<ole>

Du kan ikke sammenligne en webmail med Dating. Dating - og andre professionelle sites - afvikler deres mailudsendinger via script på serveren ... ofte kombineret med en dedikeret mailserver

/mvh
</bole>
Avatar billede safesite Nybegynder
28. maj 2008 - 09:41 #5
Hej olebole,

og tak for din kommentar.

Dvs. at svaret i det her sammenhæng er, at man ikke kan gøre det i Hotmail eller hvordan skal det forståes?

Hvis ikke man kan det, hvad skal man gøre - ligesom de andre foreninger - for, at få det til at virke?

Venter spændt på svaret. :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
29. maj 2008 - 00:30 #6
Kan du ikke sende som BCC?
(BCC betyder Blind Carbon Copy)
Avatar billede safesite Nybegynder
29. maj 2008 - 23:22 #7
Hej Vejmand,

jeg har ikke prøvet det endnu men jeg vil se om det gør en forskel. Så længe alle bare modtager mailen er det jo ligemeget hvordan det gøres men jeg vil prøve og lave en testmail.

Har du ellers prøvet det af selv eller ved du om det fungerer?

Lad mig venligst høre. :-)
Avatar billede vejmand Juniormester
30. maj 2008 - 02:19 #8
Jeg bruger ikke selv Hotmail, men hvis du har mulighed for at skrive modtagere i et Bcc-felt vil det virke. Det er jo lige nøjagtig det Bcc-feltet er til.
Men, som sagt, jeg ved ikke om muligheden findes i Hotmail.
Avatar billede safesite Nybegynder
02. juni 2008 - 11:53 #9
Hej vejmand,

og tak for dit råd. Ja, bcc-feltet findes i Hotmail og det synes, at virke efter hensigten sådan som du sagde. :-D

Jeg ved bare ikke om man kan lave grupper og så automatisk sætte dem allesammen ind med et klik i lige netop bcc-feltet. Men det går jeg ud fra. Ellers må de jo bare tage en ad gangen.

Jeg laver lige en prøve med min bekendt og fortæller hende så hvordan det skal gøres.

Mange tak for din hjælp og jeg vender stærkt tilbage hvis der er noget mere.

Hilsen

Dirk :-)
Avatar billede safesite Nybegynder
02. juni 2008 - 11:54 #10
Hov forresten jeg kan ikke give point hvis ikke der er brugt "Svar" men "Kommentar" i stedet for. Så hvis du lige kan lave om på det så kan jeg give dem. Hvis ikke altså du er ligeglad med de point. ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
02. juni 2008 - 12:01 #11
Velbekomme, jeg synes også ladyhawke skal sende et svar, så kan vi jo dele.  :-)
Avatar billede ladyhawke Novice
02. juni 2008 - 18:09 #12
ok det gør jeg så :o)
Avatar billede safesite Nybegynder
03. juni 2008 - 11:42 #13
Okay, tak for hjælpen til jer begge to. Jeg prøver lige og se om det virker med min bekendt. God dag til jer begge! ;-)
Avatar billede vejmand Juniormester
03. juni 2008 - 11:46 #14
Tak for point, jeg tror bestemt det funker.  :-)