Avatar billede graf Nybegynder
27. maj 2008 - 14:52 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Hvordan kan downloads fra PLAY overføres til MP3 afspiller?

Har tilmeldt mig YouSee's downloadtjeneste PLAY, og denne virker fint ved download af musik til min PC.
Imidlertid kan jeg ikke kopiere til min Creative MuVo MP3- afspiller, hvilket er ærgerligt, da jeg ikke rigtig gider slæbe min stationære PC ned fra 1 sal til stuen for at høre lidt musik.

Er der nogen som ved hvordan jeg får musikfiler over på MP3'en?
Avatar billede sleeper Nybegynder
27. maj 2008 - 14:56 #1
meningen med Play, er at det kun kan afspilles på den pc det downloades til.
Avatar billede lakridsen Nybegynder
27. maj 2008 - 18:26 #2
Jeg gir en kort vejligning her, jeg ved den virker:

1) Du sætter ledningen i MP3EN OG I COMPUTEREN, og venter til din pc siger at den har fundet ledningen. Så kommer der en ting, hvor du skal vælge hvad du så vil gøre.
Du vælger ÅBEN MAPPE FOR AT VISE FILER.
2) Der kommer en mappe frem med alle dine filer, den minimerer du og åbner DOKOMENTER.
3) Hvis du har gemt din PLAY-FIL/SANG i dokomenter på pc'en finder du dén, og højreklikker og vælger KOPIER.
4 Du går så ind i den mappe du minimerede og sætter den ind til dine andre lyde.
5) NU tager du stikket ud af computeren og Mp3en. Det er vigtigt at du ikke gør det før da det kan skade din Mp3.
6) Nu skulle lyden gerne være på din MP3!
Avatar billede graf Nybegynder
28. maj 2008 - 01:19 #3
Til Sleeper: Det er nok muligt at det er YouSee's mening, men ikke nødvendigvis min. Ingen (bortset fra jer fine gutter på Eksperten) giver jo noget væk gratis, og jeg har betalt for services via mit (ret dyre) abonnement. Men tak for oplysningen :-)

Til Lakridsen: Jeg har ikke nogen "ledning" til min MP3 afspiller, men jeg formoder din løsning virker lige så godt med det indbyggede USB stik? MP3'eren er en MuVo fra Creative, og man hiver blot afspilledelen af og sætter den i computeren. Kigger på det :-)
Avatar billede Beach Mester
28. maj 2008 - 02:30 #4
Hey

Uanset om din MP3-spille understøtter DMR9 eller ej, oplyser TDC at det ikke er muligt at overføre licens inkl. wma filen til en ekstern afspiller hvis du har downloadet play-musik via dit Abo. hos TDC. Dette er fejlagtigt oplyst på deres site men er blandet godt og grundigt sammen med play-downloads som folk har betalt for, og hvor det ER muligt!!!

Forviret???

Som kunde hos TDC kan man gratis downloade alt den musik du vil, men denne virker KUN på de maskiner der downloader (mobil eller PC) men alle andre kan stadig gå ind og købe musik til download. Den sidste mulighed giver via licensen flere muligheder (læs: Det er en anden licens man downloader) end de muligheder der er ved at downloade gratis.

Men nu er der jo mulighed for at gøre "ting" som hjælper en på vej med at overføre ens musik til ens eksterne spille mm.

Det kan du finde meget mere om her--->
http://www.eksperten.dk/spm/828381
http://www.eksperten.dk/spm/830165

Det koster et engangsbeløb hvis man vil i gang, men har du hentet lige så meget som jeg (jeps, stadig kun til privat brug!!!) så er det sgu dejligt befriende at kunne flytte filerne rundt imellem ens maskiner uden alt det bøvl man skal igennem på den "rigtige" måde *LOL*

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
31. maj 2008 - 23:35 #5
Det KAN snydes... tag evt. et kig på piratgruppen.org (forum)
Jeg kan kun downloade til min mobil, da jeg ikke har TDC internet, men har fået forklaret, hvordan man omgår systemet. Er dog ikke helt klar over, om det er lovligt at gøre det...
Avatar billede graf Nybegynder
31. maj 2008 - 23:50 #6
Mange tak for forslagene. Jeg har desværre ikke haft tid til at eksperimentere endnu, så jeg vender tilbage igen lidt senere :-)
Avatar billede graf Nybegynder
05. juni 2008 - 16:14 #7
Programmet "Tunebite" klarer ærterne. Filer bliver konverteret ganske uden problemer, og der kan kopieres til MP3-afspiller eller andre medier. Der skal dog hentes en MP3 lame.dll fil som skal importere i Tunebite, hvis det er MP3 man vil fjerne DRM beskyttelsen fra. Default er wma, men der er også ogg og andre.

Tak skal I have :-)

Venligst
Graf
Avatar billede Beach Mester
07. juni 2008 - 00:51 #8
Lige en lille rettelse: lame.dll -filen skal kun ind hvis du vil konvertere TIL Mp3 fra andre formater.
Mp3 som format kan ikke beskyttes af filtre ala DMR som Wma filerne kan.
Så ønsker man at fjerne beskyttelsen på en Wma og samtidig konvertere denne til Mp3 så skal man have lame.dll ind for at konvertere til filer med høj bitrate. Ønsker man at gå den modsatte vej og konvertere en Mp3 som stadig er uden beskyttelse (findes ikke med!!!) over til Wma -formatet så er det altså ikke nødvendigt med lame.dll filen.

Regner egentlig med at du allerede har fundet ud af ovenstående, men er der andre der kommer forbi her, så er det jo meget godt lige at pænsle ud hvad der er nødvendigt til hvad*S*

//Beach
Avatar billede uffesteenberg Novice
07. juni 2008 - 01:29 #9
Fik anbefalet SoundTaxi i stedet for Tunebite og det virkede i hvert fald perfekt :-)
http://www.soundtaxi.info/
Avatar billede graf Nybegynder
07. juni 2008 - 14:38 #10
Mjah, der er jo nok flere programme der kan anvendes.

Tak for tippet beach. Næh det vidste jeg faktisk ikke, men man kan vælge wma filer der ikke fylder mere, og min Creative MuVo kan faktisk begge formater (men så heller ikke mere...).