Avatar billede Rune Sommer Mester
27. maj 2008 - 13:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Gem skabelon i excel

Jeg har lige fundet ud af (efter godt 8 års uvidenhed), at man kan gemme Words opsætning ved blot at lave sikkerhedskopi af filen: normal.dot
Dvs. min hjemmelavede menubjælke og alle mine genveje ligger gemt i normal.dot.

Nu er mit spørgsmål så, om der findes en tilsvarende fil til excel, så jeg også der kan gemme min excel-opsætning med menubjælker og genveje?
27. maj 2008 - 16:35 #1
Der findes 2 i Excel.

Mappe.xlt - der indeholder indstillinger for nye projektmapper
og
Ark.xlt - der indeholder indstillinger for nye ark, derr indsættes i projektmapper.
Avatar billede lakridsen Nybegynder
27. maj 2008 - 18:40 #2
Jep det gør der. Jeg kender 4, men den bedste er nok:

                    Ark.xlt.

Den holder samtidig indstillinger for de nye ark i projektmapperne.
Avatar billede Rune Sommer Mester
27. maj 2008 - 18:59 #3
Hej begge.

Dvs. hvis jeg formaterer min computer og installerer Excel fra ny, så kan jeg kopiere min backup-fil (ark- og mappe.xlt) over i det nye excel, og alt vil være som før, jeg formaterede computeren?

Mvh. Rune.
Avatar billede Rune Sommer Mester
27. maj 2008 - 19:11 #4
Og en helt anden ting - jeg kan slet ikke finde de to filer der hedder mappe.xlt og ark.xlt

Jeg har søgt hele C-drevet igennem uden resultat.
Avatar billede Rune Sommer Mester
27. maj 2008 - 19:15 #5
Jeg har fundet en fil i

C:\Documents and Settings\winx1\Application Data\Microsoft\Excel

der hedder excel11.xlb

Er det mon den jeg skal tage backup af?
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. juni 2008 - 13:38 #6
Jeg har ikke success med at gemme de der xlt-filer.
Andre bud?
Avatar billede Rune Sommer Mester
08. oktober 2008 - 10:25 #7
Jeg har taget backup af rigtig mange filer efterhånden i Excel - men ingen giver mig opsætningen af menulinje og deslige tilbage.

Mappe.xlt kan jeg ikke finde på min computer.

Tråden lukkes.
Hvis der er yderligere foreslag eller kommentarer, opretter jeg en ny tråd i emnet til point-uddeling.