Avatar billede rehsoe Nybegynder
26. maj 2008 - 16:03 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Allround bærbare

Hejsa

Jeg kigger mig om efter en ny computer, og er blevet egnig med mig selv om, at det skal være en bærbare. Den skal kunne det hele, office, film, musik ... og så skal den også afvikle spil som WoW, Company of Heros og S.T.A.L.K.E.R.

Jeg har kigget lidt på følgende:
Zepto 6625WD - opgraderet til T9300CPU og 4GB ram
Asus G1Sn
Dell 1530
Mybook M16

Jeg er generelt gået efter t9300 cpu'en og 4 Gb ram (asus'en har kun 3), samt en 200 ell. 250 Gb HD rpm 7200. og en skærm opløsning på 1680x1050

Men jeg er lidt i tvivl hvad der er bedst.
Asusen har jo et 9500M GS GFX, hvor de andre har et 8600. dell'en oven i købet kun med 256mB ram.
Umidlbart følger der ikke 64bit styresytem med til andre end Zeptoen.
Hvad er skærm opløsningen på Mybook'en?
er der en man kan vælge fra fordi den er noget L...?

Ja som du kan forstå er jeg blevet noget forviret, har ellers læst en masse test og forum sider ... men ...

Er der nogen af jer der har et godt bud eller bemærkninger?
Ja, og med chanse om større forviring .. er der en mask. jeg har overset?

HJÆLP - Rehsoe
Avatar billede haverslev Novice
26. maj 2008 - 21:52 #1
Kender ikke lige din Max pris, men her er et par alternativer

Se Novabook XLerator:
http://www.novabook.dk/notebooks.html
og toppen af kransekagen, hvad ang. grafik så se Novabook`s XLerator SE modellen
Avatar billede rehsoe Nybegynder
27. maj 2008 - 19:35 #2
Mit budget for maskinen ligger på 10-12.000 måske 13 men så er vi også oppe ved smerte grænsen.

Har du nogen kommentar til dem jeg har kigget på?
Avatar billede haverslev Novice
27. maj 2008 - 19:49 #3
Den eneste jeg kender af ovenstående maskiner, er Zepto 6625WD.
Min søn købte den for ca.½ år siden og han bruger den mest til studie
Her bruges f.eks programmerne 3D max, Photoshop, Autocad og indesign - han er yderst tilfreds med maskinen
Avatar billede rehsoe Nybegynder
20. juni 2008 - 13:17 #4
Lukket
Avatar billede rehsoe Nybegynder
20. juni 2008 - 13:19 #5
Jeg endte med at bestille en Dell XPS M1530

Jeg modtog den i går aftes og det virker som en rigtig god maskine.
Avatar billede haverslev Novice
20. juni 2008 - 14:00 #6
Øh spørgsmålet lød:
Er der nogen af jer der har et godt bud eller bemærkninger?
Ja, og med chanse om større forviring .. er der en mask. jeg har overset?

Her lukke du med samme bemærkning - hvormange DELL har du så nu?

http://www.eksperten.dk/spm/805859