Avatar billede cheeses Nybegynder
26. maj 2008 - 15:33 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Distribution af DRM licens

Hej.
Er der nogen der ved hvordan jeg distribuere DRM licencer automatisk til flere pc'er på netværket, uden brugeren behøver at gøre noget?
Avatar billede gurly Praktikant
26. maj 2008 - 18:10 #1
Jeg forstår dit spørgsmål sådan at du har nogle DRM beskyttede multimedie filer liggende på en pc i dit netværk, og at du vil kunne afspille dem på andre pc´er i netværket.
er det korrekt forstået ?

hvis ja >
DRM licens er knyttet til en bestemt windows media player, og kan kun virke i denne
licensen er tilknyttet en bestemt unik ID i media playeren, derfor kan en licens kun virke i den unikke player som den er tilknyttet, derfor kan licensen ikke distrubieres til andre pc´er
Det du vil, kan derfor ikke lade sig gøre.

men du kan fjerne DRM licensen med "tunebite"
http://tunebite.com/en/remove_drm/
den koster lidt, men kan afprøves gratis.
Den virker også på filer fra tdc play
Avatar billede cheeses Nybegynder
26. maj 2008 - 20:34 #2
Det er næsten helt korrekt forstået.

Problemet drejer sig mere specifikt  om hjemmeside www.filmstriben.dk.
For at kunne logge ind skal man have en drm licens installeret. og det har vi ikke på vores maskiner. Derfor kunne det være smart for mig/os at få installeret drm licencen centralt fra i stedet for at den skal installeres manuelt på de knap 4000 pc'er.

Jeg har dog fundet ud af at hvis man sletter DRM mappen under c:\Documents and Settings\All Users. og derefter kører en video fil som de har lagt ud på siden så installeres den rigtige drm.

Det ville bare være smart hvis man lage drm'en ud så man automatisk kunne installere den på alle maskiner. Men det er desværre åbenbart ikke muligt.

Men tak for bekræftigelsen af min teori.

-- Point til dig.