Avatar billede birnum Nybegynder
26. maj 2008 - 10:41 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

hva betyder denne BSOD?

kære eksperter,

der kom denne BSOD besked til mig:

driver_IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

kmxcfg.sys

osv...

da jeg genstartede computeren kom der en meddelelse om at den var genoprettet efter en alvorlig fejl og detaljerne var:

BCCode : 100000d1    BCP1 : 00000018    BCP2 : 00000002    BCP3 : 00000000
BCP4 : B70B48A5    OSVer : 5_1_2600    SP : 2_0    Product : 256_1

C:\DOCUME~1\bruger\LOKALE~1\Temp\WERa853.dir00\Mini052608-01.dmp
C:\DOCUME~1\bruger\LOKALE~1\Temp\WERa853.dir00\sysdata.xml

hva kan dette være og skal jeg gøre noget ved dette?

der er IKKE umiddelbart installeret noget nyt på computeren for nyligt.

mvh

allan
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
26. maj 2008 - 11:32 #1
Det er i hvertfald et problem med en driver.

Den stammer muligvis fra din etrust firewall?
http://www.runscanner.net/files/sys/kmxcfg/kmxcfg.sys.aspx

Hvis ikke du har en sådan installeret kan det være noget malware... ?
Avatar billede birnum Nybegynder
26. maj 2008 - 14:24 #2
jeg bruger CA security både antivirus, firewall, spam mm.. har ikke etrust.

men behøver jeg at gøre noget ved det hvis der ikke umiddlebart sker flere problemer? (ved jeg ikke om der gør)
Avatar billede haverslev Novice
26. maj 2008 - 19:43 #3
Product : 256_1  er en henvisning til rammene.

Så prøv og kør en MemTest på dine RAM.
Du kan hente den enten til CD eller diskette:

Til CD:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.iso.zip

Til diskette:
http://www.memtest.org/download/1.70/memtest86+-1.70.floppy.zip

Sådan bruger du MemTest:

Hvis du kan bruge diskette:
For at køre MemTest skal du pakke den downloadede fil ud på HD’en. Derefter dobbeltkikker du på filen: install.bat.
Nu bliver der så oprettet en diskette, som du skal boote maskinen op på og så starter programmet MemTest automatisk.

Hvis du ikke har diskette drev, men kun et CD-drev:
Pak den downloadede fil ud på HD’en.
Åbn dit brænderprogram og vælg "Brænd image" og henvis til den *.iso-fil, du lige har hentet/gemt.
Brænd CD’en og lad pc`en boote op på CD’en.
Når MemTest er startet, så lad den køre, til den har kørt min. 2-3 fejlfrie gennemløb, så skulle dine RAM være ok.
Hvis der er fejl, så er dine RAM ikk ok og du skal have fat i nogle nye.
Du kan se antallet af gennemløb, dér hvor der står: "Pass".
Testen stopper først når du trykker på "Esc"
Avatar billede birnum Nybegynder
26. maj 2008 - 23:37 #4
ok "haverslev", det prøver jeg lige at gøre i morgen formiddag
Avatar billede birnum Nybegynder
26. maj 2008 - 23:39 #5
ps så har jeg lige kørt en "sfc /scannow" i håbet om at det kunne hjælpe - den sagde i hvert fald at der var nogle filer som skulle kopieres over fra CD'en igen så måske det "bare" er det nu så?

(men kører for nysgerrigheden skyld lige den memtest i morgen)
Avatar billede birnum Nybegynder
28. maj 2008 - 14:34 #6
jeg har kørt MEMTEST og rammene gik fint igennem testen - efter jeg har haft kørt en "sfc /scannow" har jeg ikke haft nogle problemer - så mon ikke det hele er som det skal være igen?

haverslev du må gerne smide et "svar" så i kan få point.

Tak for hjælpen begge to
Avatar billede dalbjerg Nybegynder
28. maj 2008 - 14:43 #7
Det er ikke altid at MEMTEST fanger problemer med Ram'ene. Men hvis det virker nu er det jo perfekt.
Avatar billede haverslev Novice
28. maj 2008 - 15:59 #8
:-)
Avatar billede birnum Nybegynder
28. maj 2008 - 16:21 #9
takker for hjælpen endnu engang - rart når man får BSOD og går lidt i panik :o)