Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 21:24 Der er 28 kommentarer og
1 løsning

Fejl ved inlæsning af vista på bærbar

Hejsa.

Jeg har haft installeret xp på en bærbar medion md98300 som var født med vista premium. Jeg kunne dog ikke få de sidste drivere til at virke så nu må jeg tilbage til vista.Men når jeg booter på vista cd´en kører den filerne ind og kommer med en fejl.
Windows boot manager
Skriver at der er problemer med noget hardware og jeg bør genstarte (har gjort mange gange)
Status : 0xc00000e9
info: An unexpektet i/o error has occured

Dvd drev virker fint og hardisken er delt i 2 og ingen fejl, ram er ok osv. Men der mangler drivere til nogle ting som gør at den hakker lidt i grafikken og ingen wlan. Kan det være årsagen til at jeg ikke kan formatere?

Er det muligt bare at starte en formatering og så installere på den rene disk bagefter? for så må driver fejlene da være væk hvis det er dem som driller..

Sidder ligesom lidt fast og håber en har lidt hjælp;-)

Venligst Mejeristen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 21:38 #1
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 21:46 #2
http://www.eggheadcafe.com/software/aspnet/32243552/0xc00000e9-help.aspx

Eller her hvor der også foreslåes en knoppix cd
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 21:52 #3
Hej samsonjens.

Tak for svaret, jeg har lige kigget på det.

Jeg håber da ikke hd er røget:-(. Men det sjove er at det hele fungerer udmærket med den xp der er nu, altså bortset fra wlan og lidt hakken i grafikken. Det er først når jeg smider vista cd en i og den indlæser halvdelen af driver filerne at den kommer med fejlen. Hvis jeg bare starter computeren op alm kører det hele..

Smider jeg en anden cd ilæser den fint nok og jeg flytter udmærket filer mellem de 2 hd.

Så jeg mente at der måske var håb og en måde at formatere direkte og så kunne smide vista cd en på det tomme c drev bagefter eller tager jeg fejl?
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 21:57 #4
Så først dit 2.svar da jeg havde postet;-).

problemet er at der nok ikke er xp drivere til det hele på denne maskine og så hjælper det vel ikke og smide en xp cd i og heller ikke en vista så længe der er xp på... eller er det mig der er ved at være lidt rundtosset;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 21:58 #5
Ønsker du kun at slette dit c drev eller det hele
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 22:03 #6
Har du en vista cd
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 22:04 #7
Kun c drevet hvis det er muligt, men er kun ca 1 gb billeder på d.drev så det kun hurtigt smides på en stick hvis det er.
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 22:04 #8
ja har en vista cd
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 22:08 #9
Jeg tror at dit problem skyldes at din Vista installation ikke rigtigt magter at overskrive MBR fra XP - Hvis du IKKE har en recovery partition at tage hensyn til ville jeg nulstille disken med KILLDISK www.helgec.dk/killdisk.html
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 22:09 #10
http://www.helgec.dk/killdisk.html

Er du klar til at få slettet alt på din harddisk og begynde forfra kan du bruge helgec` s guide til killdisk. Så bliver din harddisk helt ren.  Særdeles effektiv og ikke så vanskelig at finde ud af

Så kan du installere xp eller Vista bagefter, hvis din computer er stillet til at boote i bios

Så ryger dit d-drev også og du skal partitionere bageefter
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 22:09 #11
Jeg hiver de billeder ud og prøver sådan en killdisk der om et øjeblik:-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 22:11 #12
Havde ikke set dit indlæg helgec
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 23:00 #13
killdisk viser ikke når den kører eller gør den?

Der er grå skærm og står godt nok active killdisk startet at : dato og klokkeslet men der sker ikke rigtig noget..
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 23:05 #14
Ja du skal kunne følge killdisk hele vejen
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 23:06 #15
http://www.helgec.dk/killdisk.html  Som skærmbillederne her
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 23:14 #16
Jeg har fulgt den og det har passet indtil jeg skrev ERASE-ALL-DATA og trykkede enter i figur 7. så er der grå skærm med erase session og der står at den er startet kl. 22.43 men ingenting der indikerer at den kører..
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 23:15 #17
Der står jo også at det kan ta tid, jeg vil bare ikke la den stå tændt i nat hvis ikke den kører, det ku jo være jeg havde lavet en fejl;-)
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 23:19 #18
Du må ikke slukke din computer, da det kan ødelægge din harddisk, så vidt jeg husker. Står det ikke nederst i guiden
Avatar billede Slettet bruger
24. maj 2008 - 23:20 #19
lad den stå tændt og vent evt til helgec, giver dig et svar. Han ved hvad han taler om her. Muligvis er han jo stoppet for i aften
Avatar billede mejeristen Praktikant
24. maj 2008 - 23:31 #20
Det gør jeg.. er også så småt på vej i seng. Tusind tak for hjælpen indtil videre, jeg vender tilbage imorgen når jeg ved mere og afslutter..
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. maj 2008 - 07:35 #21
Nå der var ikke sket videre inat,jeg havde valgt lokal disk 1 for bare at slette c drevet men nu har jeg ændret til hele harddisken og nu kører den:-).

Vender tilbage senere da jeg skal til fodbold med ungerne snart.
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2008 - 10:23 #22
Jeg læste i en anden tråd at helgec var taget på ferie nu. Men der skulle ikke være problemer i at slette harddisken. Og du får den bedst tænklige mulighed for at installere Vista. Når du trykker ctrl +S tilsidst, kan du også se om din hardisk er helt i orden. Det skal bare være hvide nuller
Avatar billede mejeristen Praktikant
25. maj 2008 - 11:40 #23
Hej samsonjens

killdisken har kørt mens jeg var til fodbold og nu er den færdig og jeg er lige begyndt at installere vista igen... kanon:-)

Jeg siger tusind tak for hjælpen, både til dig og helgec. Hvis han er taget på ferie må han nøjes med tak og hvis du lige smider et svar så kan vi få lukket og du kan få dine velfortjente point:-)

PS: hardisken var ok.. ene af nuller:-)
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2008 - 17:22 #24
Har du fået Vista kørt ind nu uden fejl ?
Avatar billede Slettet bruger
25. maj 2008 - 17:30 #25
http://windowshelp.microsoft.com/Windows/da-DK/Help/f2e9a502-e63c-413d-8804-87326ef4f4cc1030.mspx

Jeg syntes, det er en god ting at man kan have et d-drev til backup, billeder eller andet.

Det ved jeg ikke om du lavede under installationen. ellers kan det gøres på denne måde har jeg læst
Avatar billede mejeristen Praktikant
26. maj 2008 - 11:51 #26
Undskyld jeg havde noget travlt resten af dagen igår.

Ja killdisk slettede begge partioner og så kørte vista ind uden fejl:-), og jeg oprettede bare 2. nye partioner inden installeringen.

Så det var happy ending:-).

Smid et svar samsonjens

Og endnu en gang mange tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
26. maj 2008 - 12:02 #27
mens jeg var til fodbold--->  Du holder da forhåbentlig med Vejle :-)
Avatar billede Slettet bruger
28. maj 2008 - 21:07 #28
Ingen respons ?
Avatar billede mejeristen Praktikant
29. maj 2008 - 18:59 #29
Hejsa, havde så travlt at jeg glemte det igen;-).

Nix..Holder selvfølgelig med Aab, dog er det ikke der ungerne spiller;-).

Tak igen, samsonjens:-)