Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 20:43 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

printerserver på WL-520GU der ikke vil serve

Hejsa.

Jeg har søgt igennem en del sider med google, men har ikke fundet noget svar. HVordan hulen sætter man en computer op til at kunne finde en USB printer koblet på printserveren i WL-520GU routeren?

Printeren er installeret på computeren, men selv om jeg sætter en ny port op på printerens info i computeren, og sætter den til IP og sætter adressen til routerens IP, så vil den stadig  ikke printe noget. Nogle gode råd jeg kan prøve med?

Printeren dukker fint nok op i routerens status side, så den del af forbindelsen er fin. Det er forbindelsen fra comp via router til printer der kager.

Mange tak
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:12 #1
click the EZSetup button on the back of the router, launch the EZSetup Wizard from the PC and click the EZSetup icon, and the Wizard will automatically search and connect with the

Klik på EZSetup knappen bag på router, start EZSetup wizarden på pc og klik på EZSetup ikonet, og guisen vil automatisk søge efter og forbinde til WL-520GU routeren.

Sværere er det ikke ... Er det den fremgangsmåde du bruger?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:13 #2
Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 21:18 #3
Eh, den motode virker fremragende. Hvis man forsøger at sætte det trådløse netværk på routeren op. Hvilket jeg for længst har gjort. Hvad der ikke virker, er printserveren. Ikke som jeg vil have den til i hvert fald.

Den trådløse den og DHCP delen af routeren er ikke problemet, overhovedet. Det der er galt, er at den USB printer jeg har forbundet til routeren ikke reagerer, når en computer bliver bedt om at printe. En computer som vel at mærke er forbundet til routeren, enten trådløst eller kablet.
Routeren viser i sin status side, at printeren er forbundet ok til den, men et eller andet dutter ikke med komunikationen computeren og printserveren imellem.

Mit gæt er at jeg har fubar'et opsætningen af printeren på computeren, da jeg ikke har nogen brugsanvisning på hvordan en printer der skal printe via printserver skal sættes op, softwaremæssigt på computeren.

Printeren er installeret på computeren, men hvad skal der ændres i indstillingerne på computeren, for at få den til at snakke med printserveren på routeren?`

Giver det jeg skriver mening?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:21 #4
Ja det giver mening :)
Der er et punkt i routeren der hedder EZPrint_Share - er den guide kørt igennem?
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:23 #5
Tror problemet ligger i at printeren skal deles på routeren, før kan der ikke printes fra den.
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:26 #6
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:27 #7
Det kan jo også være at din printer ikke er kompatibel...
Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 21:30 #8
ok. Hvis du kan fortælle mig hvor i routeren man finder det punkt der hedder EZPrint_Share og den er der når jeg i morgen kommer på arbejde og kan tjekke det, er pointene dine. Umiddelbart er det ikke et punkt der ringer nogen klokker hos mig, og jeg har været alle opsætningssider igennem på routeren.

So far har jeg kun fundet et punkt hvor printer er nævnt, og det er på status siden for routeren.
Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 21:33 #9
ok. Se, det var her min google-fu den fejlede.

Det ser ud til at være svaret jeg har brug for. Mange tak.

"http://static.tigerdirect.ca/pdf/Asus-WL-520GU-manual.pdf

Side 22"
Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 21:35 #10
smid mig et svar, og pointene er dine.

Og mange tak :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
23. maj 2008 - 21:45 #11
Kommer her :)
Avatar billede cyperangel Nybegynder
23. maj 2008 - 21:49 #12
Fjong nok. (Så skal jeg bare huske hvordan det er man deler pointene ud... :P )