Avatar billede kimkjær Nybegynder
20. juni 2001 - 16:14 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Email system hvor ASP flette felter gennem i database.

Hej!

Jeg er ved at lave et e-mail system hvor jeg ønsker at gennem selve e-mailen i databasen, således at den kan trækkes frem og sendes når brugeren ønsker det.

Jeg har tænkt mig at anvende nogle standard felter som: Fornavn, Efternavn, Gadenavn mv.

Det er intet problem at gemme oplysninger i databasen, men den efter følgende indsættelse af navne mv. kan jeg ikke lige gennemskue.

Nogle idéer?

pft.
Avatar billede icedox Nybegynder
20. juni 2001 - 19:06 #1
Ok, det ser ud som om du har record problemer.
Har du lidt koder ?
Avatar billede kimkjær Nybegynder
21. juni 2001 - 09:40 #2
Hej Icedox

Jeg bygger en e-mail op af:
\"Hej <%=brev(\"fornavn\")%> <%=brev(\"efternavn\")%>

tak for deres henvendelse...............\"

Idéen er så at jeg gemmer denne e-mail i et text field i en database.

Når jeg så har behov for en bestemt e-mail, så hiver jeg den ud af databasen. Jeg vil så gerne replace felterne når de tages ud af databasen, men oplysninger fra det recordset (brev) som jeg har åbnet til formålet.

Har du nogle idéer?

pft.
Avatar billede kimkjær Nybegynder
22. juni 2001 - 10:36 #3
Jeg laver noget search and replace efter emailen er hentet fra databasen.