Avatar billede bankehytten Nybegynder
23. maj 2008 - 08:22 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

formulare på hjemmeisde vil ikke sende mail

Hejsa

Er der nogle der har en ide ide om hvorfor jeg ikke kan få mine formulere på hjemmesiden til at sende mail ???

formularene virker fint på siden informationerne kommer fint frem men den sender bare ikke en mail som jeg skulle mene jeg har opsat den til.

knus Henriette.
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 09:51 #1
Nej, det tror jeg ikke, vi kan forklare uden at se noget af det. Kan vi evt. se koden til den?
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. maj 2008 - 18:12 #2
Bruger du et formmail script?
Avatar billede bankehytten Nybegynder
23. maj 2008 - 18:22 #3
Hejsa

prøver at sætte kode ind det er ikke det jeg er stækest i:

<form method="POST" action="--WEBBOT-SELF--">
                                <!--webbot bot="SaveResults" U-File="13-06-08 kvindemaovre sj.html" S-Format="HTML/DL" S-Label-Fields="TRUE" B-Reverse-Chronology="TRUE" S-Email-Format="TEXT/PRE" S-Email-Address="henriette@dck.dk" B-Email-Label-Fields="TRUE" S-Date-Format="%d %b %Y" S-Time-Format="%H:%M:%S" S-Builtin-Fields="Date Time" startspan --><input TYPE="hidden" NAME="VTI-GROUP" VALUE="0"><!--webbot bot="SaveResults" endspan i-checksum="43374" -->
                                <h2 align="left"><strong>Tilmelding til Stævnets
                                navn</strong></h2>
                                <p align="left"><b><font face="Times New Roman">DCK Nr.:&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
  E-mail:</font></b></p>
                                <p align="left"><font face="Times New Roman">
                                <input type="text" name="DCK nr" size="14" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt">
                                <input type="text" name="E mail" size="45" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt"></font></p>
                                <p align="left"><b><font face="Times New Roman">Navn: </font> </b></p>
                                <p align="left"><font face="Times New Roman">
                                <input type="text" name="Navn" size="67" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt"> </font></p>
                                <p align="left"><font face="Times New Roman">
                                <b>By:</b></font></p>
                                <p align="left"><font face="Times New Roman">
                                <input type="text" name="By" size="67" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt"></font></p>
                                <p align="left"><font face="Times New Roman"><b>Antal Voksne:</b></font><font face="Times New Roman" size="3"><input name="Antal voksne" size="5" style="font-family:Times New Roman; font-size:12pt"></font><font face="Times New Roman"><b>&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;
    Antal børn:</b><input type="text" name="Antal børn" size="5" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt">&nbsp;&nbsp;&nbsp;&nbsp;</font></p>
                                <p align="left">
                                <textarea name="Kommentar" rows="5" cols="70" style="font-family: Times New Roman; font-size: 12pt"></textarea></p>
                                <p align="left">
                                <input type="submit" value="Send kommentar" name="Stævnets navn">
                                <input type="reset" value="Ryd kommentar"></p>
                                <p align="left">
                                <br>
Avatar billede bankehytten Nybegynder
23. maj 2008 - 18:25 #4
hejsa

jeg mener ikke den bruger en formmail script.

knus Henriette.
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 18:27 #5
Hvilket firma har du købt dit webhotel af? De har formodentlig en kode til det liggende, som burde virke.
Avatar billede it-dk Nybegynder
23. maj 2008 - 18:45 #6
Normalt hvis siden er en ren html side skal der bruges et script f.eks. perl, php, asp osv for at få serveren til at sende formular indhold til en mail. Som W13 ville det være godt at høre hvor du har dit webhotel.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
23. maj 2008 - 19:15 #7
Hejsa

Den er hos mondo.

Jeg skal lige have styr på formmail script tingen ;-)
det er såden som denne her ikke http://cgi.web10.dk/cgi-bin/formmail/FormMail.pl det er den web10 bruger.

knus Henriette.
Avatar billede it-dk Nybegynder
24. maj 2008 - 10:56 #8
Ja det ligner et formmail script. Afhængig af formmail script og den programmering skal du i din formular kodning linken til et form script (f.eks. det du nævner - men skal ligge på mondo's server) som konverter informationer og beder serveren sende det som en mail f.eks. henriette@dck.dk.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
24. maj 2008 - 13:47 #9
Hejsa

ok skulle lige være sikker jeg er vandt til at bruge formmail script på min egen side den anden sider er lidt anderledes og d ehar ikke brugt formmail script men det kan være det er det der skal til for at få det til at virke.

Det kan ikke virke uden eller ????

knus Henriette
Avatar billede it-dk Nybegynder
24. maj 2008 - 15:10 #10
Der skal være en form for sendmail funktion. I den kode du har vist er der ikke noget der tyder på dette så der skal anvendes en formmail script til afsendelse af informationerne
Avatar billede bankehytten Nybegynder
24. maj 2008 - 19:42 #11
hejsa

ok hvorfor har det kunne virke for på den anden måde det forstår jeg ikke ???

Hvis man bruget et formmail script hvordan får man den så til sende info til hjemmesiden samt mail til en bestemt ??

Jeg har kun prøvet at lave den som mail formular.

knus Henriette.
Avatar billede it-dk Nybegynder
25. maj 2008 - 10:03 #12
Hvis ovenstående har virket forstå jeg ikke med mindre filen f.eks. har været sammen med en form for formmail script (programmet sammen - kunne være php, asp fil osv). Hvis siden / formularen er lavet i frontpage er det kun en formular. Der skal være andet end html kodning for at få serveren til at lave en handling.

Hvis du bruger et formmail script er det i denne programmeret hvordan den gør, konvertere indhold fra formular til email osv. I din kodning i formularen oplyse ofte en linie som hedder
<form id="form" method="post" action="http://www.dit-domain.dk/formmailer.php">
Her kalder den scriptet. Jeg vil anbefale at du evt finder et formmail script da det er svært at forklare kodning for hvordan et formmail script skal se ud. Det kan være en kort og simple kodning (sikkerhedsrisiko) eller mere avanceret kodning hvor kun dit domæne kan anvende scriptet. (højere sikkerhed). Anbefale kodning hvor et formmail script ikke kan bruges af andre til bl.a. spam. Formmail script er oplagt til spam.
Avatar billede bankehytten Nybegynder
21. september 2008 - 20:42 #13
problemet er stadig ikke løst men jeg vælger at lukke spørgsmål