Avatar billede heloo Nybegynder
22. maj 2008 - 09:16 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

problemer med timeout på sql server (2000)

Vi har noget bøvl med en helt ny sql server..
Fejlen som kommer er:

"The timeout period elapsed prior to obtaining a connection from the pool.  This may have occurred because all pooled connections were in use and max pool size was reached."

Derefter går den helt død og alle kald til databaserne fejler...

Nogen gode ideer?
Avatar billede arne_v Ekspert
24. maj 2008 - 00:34 #1
Det lyder som en applikations fejl og ikke en database fejl.

Applikationen får ikke lukket connections og derfor er der ikke nogen ledige connections.
Avatar billede heloo Nybegynder
16. juni 2008 - 20:42 #2
send bare et svar her arne.. fandt nogle ulukkede forbindelser i noget gammel kode.
måske hjælper det...

må jeg være så fræk at spørge om du kan hjælpe lidt her:

http://www.eksperten.dk/spm/829388
http://www.eksperten.dk/spm/835153
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2008 - 20:51 #3
svar
Avatar billede arne_v Ekspert
16. juni 2008 - 20:52 #4
Jeg har set dem.

Jeg kigger på dem senere. Hvis altså ikke andre har løst problemerne inden da. Jeg har
nogle ideer til nummer 2.
Avatar billede heloo Nybegynder
16. juni 2008 - 20:58 #5
Du er en knag ;-)