Avatar billede tonni_mik Nybegynder
22. maj 2008 - 08:45 Der er 14 kommentarer

Ønsker at åbne et Word dokument i Word, og ikke i internet explor

Jeg har lavet en større html fil (i html help) hvor der link til en del word og excel dokumenter, men problemet er at de altid bliver åbnet i et Internet Explorer vindue, og ikke i det program de er tilknyttet (doc filer til word o.s.v.)
Jeg mener at kunne huske der er en løsning på problemet, men jeg kan ikke huske det - jeg håber på lidt hjælp da jeg ikke er den store ekspert
Avatar billede vasques Nybegynder
22. maj 2008 - 14:44 #1
Hey
Lokalisere dine doc filer og højreklik på dem -> Vælg egenskaber -> Ud for "Åbens med:" vælger du det program filen skal associeres med -> case closed.
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
22. maj 2008 - 15:27 #2
Jeg beklager, men det er ikke nok. Så snart jeg åbner doc filerne fra stifinder er der ingen problemer. Problemet er når de skal åbnes inde fra html help filen. Der kan f.eks. stå:  <a href="file:///F:/mappe 1/mappe 2/xxx.doc">xxx</a></font></td> og så bliver filen åbnet i internet explorer
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 11:11 #3
Også hvis du sætter target="_blank" på dine links?
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
23. maj 2008 - 14:19 #4
Det eneste der sker er at word dokumentet så åbner i et nyt (explorer) vindue - så det hjælper desværre ikke.
Jeg er ikke sikker, men jeg syntes at kunne huske noget med at man skulle skrive hele stien ind til "winword.exe" efterfulgt af det filnavn man ønskede at åbne, men jeg kan ikke huske den korrekte måde at skrive det på.
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:23 #5
Winword.exe /f MyDocument.docx
:)

Ref.: http://office.microsoft.com/en-us/word/HP101640101033.aspx
Avatar billede w13 Novice
23. maj 2008 - 14:23 #6
Som svar, hvis det virker!
Avatar billede roenving Novice
23. maj 2008 - 14:25 #7
Ja, da IE har indbygget activeX-kontroller til alle Office-pakkens programmer, kan den selv håndtere visning og vil derfor bruge den relevante kontrol ...
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
26. maj 2008 - 08:31 #8
Tak for det gode link. Når man skriver "winword.exe /h c:\test.doc" i kommandolinien, så åbner word med den ønskede fil. Men hvis det bliver sat ind i html filen, så virker det ikke. Nu forstår jeg da slet ikke noget :)
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 09:01 #9
Som HTML-link, kan du ikke bare skrive winword.exe, jeg går ud fra, du må have hele stien med.
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 09:01 #10
I kommandoprompten kan du jo også skrive "ping" etellerandet, men det kan man jo heller ikke i HTML.
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
26. maj 2008 - 11:08 #11
Jeg har faktisk prøvet at tage hele stien med, men det er desværre samme resultat.
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 11:15 #12
Også indledt med file:/// ?
Avatar billede tonni_mik Nybegynder
26. maj 2008 - 11:54 #13
ja
Avatar billede w13 Novice
26. maj 2008 - 12:01 #14
Æv. Så er det nok ikke muligt.