Avatar billede madser22 Novice
21. maj 2008 - 20:03 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

domæne fejl

Hejsa.

Efter jeg har fået hjælp af en herinde fra til at lave netværk mellem mine 2 computerer kan jeg nu ikke logge ind på min bærbare computer.

Jeg har en bærbar computer som er min skoles computer, som jeg tager med hjem. Den er selvfølgelig opkoblet til et netværk på selve skolen. Jeg skulle lave hjemmenetværk herhjemme, men nu er domænenavnet noget andet, så jeg kan ikke logge ind på min konto mere, jeg kan ikke engagn vælge domæne i windows logon boksen. Når jeg skriver min normale adgangskode, siger den bare det er forkert.
Jeg har prøvet at logge ind med "guest" og "adminstrator", men det virker ikke. Er der ikke en der har en ide til hvad jeg kan gøre?
Er virkelig panisk:-/

Med Venlig Hilsen
Mads
Avatar billede justme Nybegynder
21. maj 2008 - 20:11 #1
Højreklik på ikonet "Denne Computer" ude på skrivebordet -> fanebladet "Computernavn" -> Klik på "Skift" knappen (Klik på skift for at omdøbe denne computer...) -> Ændre domæne eller vælg arbejdsgruppe (ved et ikke beskriver du ikke)...

NB: Du skal være administrator på computeren for at foretage ovenstående...
Avatar billede madser22 Novice
21. maj 2008 - 20:15 #2
jamen jeg kan overhovedet ikke komme ind på computeren, det er ved start opbilledet hvor jeg skal skrive min adgangskode..??
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2008 - 20:44 #3
Domæne og arbejdsgruppe er 2 vidt forskellige ting.
Hvis maskinen er en "domæne" maskine, altså du logger på maskinen som så er i forbindelse med en domæne controller (server) så skal du logge ind med det brugernavn altid - også når du tager den med hjem og den IKKE er på domænet.
Hvis du ændre den til en "Arbejdsgruppe" pc, så smider den oplysningerne om domænet og password(logon)
http://www.praestkjaer.dk/dk/it/detaljer/arbejdsgruppe-kontra-domaene.htm

Så gå ud og køb nogle flasker rødvin og aflevere pc`en og rødvinen til skolenes IT administrator og forklar ham, hvad du har gjort - det kan så være han tager det med godt humør. :-)
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2008 - 20:47 #4
Avatar billede madser22 Novice
21. maj 2008 - 20:53 #5
shit hvor er det bare ufedt, det er virkelig noget lort. tror du man mister de ting man har liggende på computeren eller skal man resette hele computeren?.

Hvad når jeg får den tilbage er det så umuligt at lave netværk herhjemme så?

Med Venlig Hilsen
Den ulykkelige:-(
PS. lig et svar.
Avatar billede haverslev Novice
21. maj 2008 - 21:21 #6
Nej, han skulle gerne kunne tilmelde den i domænet igen - uden at geninstall.

For at kunne dele mapper på maskinen hjemme, så skal du blot have adgang til at lave en deling af mapper (administrator) på den maskine.
Når det er gjort, så går du i Start > SØG
Vælg linien: Printere, computere eller personer
Klik på linien: en Computer på netværket
Skriv computernavnet i boksen og tryk på søg
Nu får du efter et stykke tid, vist det "computernavn" du søget efter i højre side - det db-klikker du på og de delte mapper på den maskiner er til rådighed.
Avatar billede justme Nybegynder
21. maj 2008 - 21:50 #7
Ups har først set at nogle har svaret nu. "haverslev" har helt i det som han siger, det er blot mig som ikke forstod spørgsmålet korrekt... jeg burde nok lade være med at gøre 25 ting på samme tid, det kan jeg tilsyneladende ikke gøre fejlfrit ;-)
Avatar billede justme Nybegynder
21. maj 2008 - 21:51 #8
Der skulle stå "...helt ret i det...", jeg går sgu i seng nu :)
Avatar billede madser22 Novice
22. maj 2008 - 11:37 #9
Det var heldigvis ikke så slemt, min lærer ordnede det på 2 minutter, så det var dejligt.
tak for svarene