Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 11:40 Der er 17 kommentarer og
1 løsning

er dette her den bedste computer til de penge

hey har søgt i en mdr nu og vi skal have ny pc der hjemme vi bestiller den her til den 1 vi ville give 3000 for en samlet computer og har så kigget på denne: http://edbpriser.dk/External/computere/homemade-info.asp?Kode=23685&Type=4&ID=1
er det den bedste til de penge eller kan man få noget der er bedre for de penge : )
Avatar billede toonblood Nybegynder
21. maj 2008 - 13:21 #1
kommer helt an på hvad den skal bruges til.. den er ikke stærk nok til at spille de nye spil der er på markedet.. hvis du kun skal bruge den til at surfe på nettet med, og skrive på den. så vil jeg anbefale dig at kigge på denne her side

http://www.fcomputer.dk/?show=menu&menuid=408
Avatar billede thore Nybegynder
21. maj 2008 - 13:45 #2
Inde på http://www.bjtrading.dk/shop/default.asp har de en på tilbud til 3.000 kr.
Du kan se den på deres forside.
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 14:54 #3
hmm en C2D kan vel godt spille plus hvis man køber et nyt grafikkort hen ad vejen så kan man vel godt klare cs og wow
og den computer jeg linker til den er fra www.fcomputer.dk : )
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 16:45 #4
er der nogen dårlige ting ved den der jeg linkede til
hvis den er til surf og chat og spille cs på ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 17:29 #5
Ja CPUén er fin, men som du selv er inde på, så vil dit onboard grafikkort begrænse dine spil muligheder. Surf, chat og cs er ikke noget problem, hvis det er cs source du mener, så er jeg ikke sikker, der skal i hvertfald skrues ned for indstillingerne.
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 18:27 #6
ja ja det er 1,6 jeg snakker om her : )
men altså jeg ville jo altid kunne proppe et nyt gfx i
et nyr PCI-E gfx koster jo ikk alverden for et der er godt : )
eller ville bundkortet ikke kunne klare et nyt gfx ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 18:36 #7
Okay 1,6 kræver ikke meget, så det er ikke noget problem. Bundkortet kan sagtens klare et nyt grafikkort, når behovet opstår.
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 18:40 #8
så den computer jeg har linktet til er helt okay : ) intet dårligt ved den ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 18:56 #9
Næ den er okay, det "dårlige" er kun 1024ram, onboard grafik, intet styresystem.
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 19:01 #10
mor har en lovlig xp home : ) så det er lige meget:)
1024 ram kan vi godt leve med vi har levet med 512 mb de sidste 2 år : )
men grafikkortet har du ret i det skal skiftes engang

det bundkort der sidder id en er det noget lort eller ?
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 20:03 #11
Til dit brug er det fint, det er selvfølgelig ikke "high-end" og har kun et temmeligt begrænset antal porte, kan ikke køre dual-channel, men hvis dine behov er som beskrevet ovenfor, så klarer du dig nok uden. Her er et link til bundkortet, så kan du prøve at kikke lidt. http://www.ecs.com.tw/ECSWebSite/Products/ProductsDetail.aspx?detailid=858&CategoryID=1&DetailName=Specification&MenuID=44&LanID=0
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 20:20 #12
okay : )
jamen altså jeg er ikke rigtig en gamer men hvis jeg satte et 8600GT 512 mb GDDR3 gfx i den så ville den da godt kunne klare COD 4 : )
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 21:22 #13
8600GT er altså ikke et særligt godt kort, så hellere et 8600gts. Jeg ville skrabe de sidste 400-500,- sammen og købe 8800GT, eller ATI HD 3870. Hvis prisen ca skal holdes så er et ATI HD3850 et godt bud. Tjek denne side ud http://www.tomshardware.com/charts/graphics-cards/3dmark06-v1-0-2-hdr-sm3-0-score,538.html
Avatar billede jensand Nybegynder
21. maj 2008 - 21:27 #14
hmm  i min gamle stationær som fuckede op efter 1 mdr :D
der havde jeg 8600GGT og der spilled ejeg da crysis på og der syntes jeg grafikken var nice ; /
hmm smagssag : )
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 22:06 #15
Jamen du har ret, det er i høj grad et spørgsmål om skærmopløsning, grafik indstillinger og hvad man er vant til ;)
Avatar billede meterpunk Nybegynder
21. maj 2008 - 22:08 #16
Men pris i forhold til ydelse, ville jeg vælge ATI HD3850 frem for 8600gt :)
Avatar billede jensand Nybegynder
22. maj 2008 - 17:14 #17
nu har jeg altid kørt med Geforce : )
også en smags sag :P
Avatar billede meterpunk Nybegynder
22. maj 2008 - 19:41 #18
Jeg vil lige slå et sidste slag HD3850...
Jeg kender godt det med at foretrække en mærke frem for et andet, men at spare 200,- ved at købe et 8600gt giver ikke mening, HD3850 giver dig så meget mere ydelse, at pengene er rigtigt godt givet ud.
Nå jeg ligger et svar, som du kan acceptere, hvis du føler dig hjulpet :)