Avatar billede sibirn Nybegynder
21. maj 2008 - 11:32 Der er 8 kommentarer og
2 løsninger

Ny computer langsom

Hej!

Jeg har lige købt en acer aspire 5315 med Windows vista.

Den indenholder følgende.

Intel celeron processor 530
1,73 ghz, 533mhz fsb 1mb L2cache

2 gb ddr2 ram
Jeg synes computeren er helt vildt langsom i forhold til den gamle bærbar jeg havde. F.eks når jeg ser et videoklip og surfer rundt på internettet samtidig, så begynder den at hakke. Når jeg åbner en mappe, så tager det gerne 10 sekunder før det hele er loadet. Er det fordi at Vista kræver meget mere end xp? Eller er der nogen  drivers jeg ikke har installeret? Da jeg startede den op første gang skulle jeg installere vista, som ligger som en skjult partion på mit drev. Dvs jeg har ikke fået nogen cd'er med. Håber nogen kan hjælpe.
Avatar billede sleeper Nybegynder
21. maj 2008 - 11:39 #1
Det er en langsom processor, så jeg vil foreslå at du deaktivere nogle af effekterne i vista
Ellers er der muligheden for at sætte flere ram i, eller også kan du benytte Readyboost funktionen som er indbygget i Vista.
Men det bliver aldrig en superhurtig pc, når der ikke er Dual Core processor
Avatar billede sibirn Nybegynder
21. maj 2008 - 11:42 #2
Hvordan deaktiverer jeg nogle af effekterne?
21. maj 2008 - 11:46 #3
Avatar billede sibirn Nybegynder
21. maj 2008 - 11:49 #4
Takker. Hvad hvis jeg vil formatere den, og ligge xp ind på den? Kan man gøre det bare ved at sætte en xp cd i og boote fra cd?
Avatar billede sibirn Nybegynder
21. maj 2008 - 12:04 #5
Skal lige på arbejde, svarer når jeg kommer hjem.
Avatar billede Jensen DK Novice
21. maj 2008 - 13:42 #6
Du kan godt installere XP læs her om fremgangsmåden.http://www.hcma.dk/tips111to120.htm#no119 kik på 119.
Avatar billede sibirn Nybegynder
21. maj 2008 - 17:36 #7
Kan i ikke alle sende et svar?

Tusind tak for hjælpen
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 17:50 #8
Du kunne jo starte med dualboot for at se om du kan registrere en mærkbar forskel
Avatar billede Jensen DK Novice
22. maj 2008 - 06:21 #9
Vi kan da godt lægge et svar, men hvad har vi hjulpet med.
Avatar billede sleeper Nybegynder
22. maj 2008 - 07:48 #10
Husk at finde drivere inden du installere XP
Jeg har hørt om en del Acer Vista computere, som ikke har alle drivere til XP

En rigtig god ide, er at følge Helgec løsning