Avatar billede salokjaer Nybegynder
20. maj 2008 - 23:57 Der er 14 kommentarer

Formattering af HD

Jeg har læst og kigget lidt på dette emne og vil nu kaste mig ud af formattere min HD, da min PC efterhånden er 5 min om at indlæse alverdens mærkelige programmer.
Jeg har XP diskette og SP2, men ingen backup diske.
Hvad er det bedst.
At formattere almindeligt via FDISK eller bruge feks. Killdisk.
Jeg har flyttet andre programmer etc. der ikke er XP relateret til mit eksterne drev.
Avatar billede off-line Nybegynder
21. maj 2008 - 00:38 #1
Killdisk er kun nødvendig, hvis du har problemer med harddisken. Den tager lang tid.
Du kan også formatere fra din winCD, ved at gå ind under "R" og i konsollen skrive:
format C:
Avatar billede vejmand Juniormester
21. maj 2008 - 00:43 #2
21. maj 2008 - 06:51 #3
Samt ->

http://www.eksperten.dk/artikler/1104

Altså INGEN FORM FOR INTERNETFORBINDELSE undervejs ...
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 07:59 #4
Det er min erfaring at http://www.helgec.dk/killdisk.html  killdisk er langt den bedste ide.

Jeg fik en en meget hurtigere XP end ved en formatering. Så lang tid tager killdisk heller ikke og hvad bedtyder det, at man skal gå ned og få en kop kaffe imens. Killdisk arbejder næsten selv

Du skal partitionere selv bagefter. Den sletter alt og ingenting kan genoprettes. Hvis du har en xp-cd er det afgjort det værd
Avatar billede frand Nybegynder
21. maj 2008 - 10:15 #5
Hvis der ikke er noget med dårlige sektorer eller lign., så har det ingen funktionel betydning at bruge et værktøj som killdisk først.
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 10:24 #6
Komplet ubegribelid at der er brugere der ser det som deres vigtigste opgave at kritisere andres indlæg fremfor selv at komme med konstruktive indlæg. Minder i betænkelig grad om en tidligere nu deaktiveret profil
Avatar billede frand Nybegynder
21. maj 2008 - 10:27 #7
helgec, hvad fanden er der med dig? Må man ikke give sin mening, hvis man ikke er enig med dig?

Hvis du har noget på hjertet, så kom med det. Hvilken teknisk begrundelse vil du give for at bruge killdisk, på en ellers sund og rask harddisk?
Avatar billede frand Nybegynder
21. maj 2008 - 10:29 #8
Hvad en sektor måtte indeholde af data, som ikke indgår i det aktuelle index i filstrukture, er irrelevant. Så om de indeholder rene nuller eller data fra før en formating, er jo ligemeget.

Eller hvad er din opfattelse af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. maj 2008 - 11:15 #9
Det er da udmærket, at frand kommer med sin mening. samsonjens modsiger jo også
mig, det er jeg da ikke fornærmet over, alle er velkommen til at modsige mig:)
Avatar billede Slettet bruger
21. maj 2008 - 11:58 #10
Hvis der ikke er noget med dårlige sektorer eller lign.--->  Ved man overhovedet om der er det, før du har kørt en killdisk ?
Avatar billede off-line Nybegynder
21. maj 2008 - 12:14 #11
Ja når man laver en fuld formatering - altså ikke den hurtige - undersøges
disken for fysiske skavanker.
Avatar billede frand Nybegynder
21. maj 2008 - 13:22 #12
For lige at slutte af. Hvis du, helgec, ikke engang kan komme med nogle rimelige begrundelser for det du skriver i et forum, eller i en artikel på din hjemmeside, så bør du nok lade være med at overfalde folk på den måde.
Avatar billede off-line Nybegynder
29. maj 2008 - 20:46 #13
Fik du noget ud af det - trods alt?
Avatar billede vejmand Juniormester
26. september 2008 - 03:05 #14
Er problemet løst?