Avatar billede jmorratz Nybegynder
20. juni 2001 - 14:16 Der er 9 kommentarer og
3 løsninger

Ændre program i EPROM

Jeg skal have ændret programmet i en EPROM, det står følgende på den: PIC 16C74B-04/P, 9922HAN

Manden som har programmeret den, er desvære død, og der er ingen dokumentation på det.

Hvordan/kan man læse programmet?, og hvordan kan man ændre i det?

Er der nogen der kan ændre programmet?,  mod betaling naturligvis.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. juni 2001 - 14:24 #1
Med en Eprom brænder kan man læse koden ud.

Men den er jo compilet og ganske ulæselig, så du bliver nød til at bruge et program der kan genskabe koden, men for at kunne dette skal du formentligt vide nøjagtigt hvilket program der oprindeligt blev brugt.
Avatar billede james_t_dk Juniormester
20. juni 2001 - 14:24 #2
Det program der blev brugt oprindeligt kan formentligt gøre det for dig.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2001 - 15:43 #3
det er en microcontroller, og ja det er muligt (siger manden som er \"dutten\" indenfor det herhjemme)

Ja, det er muligt, men.. det kommer an på om \"sikringen\" er brændt af.
Hvis den er det, er det krypteret, så man ikke kan læse det ud.
Ellers skulle det være muligt at hente programmet ud, ændre det til assembler igen, lave flowchart over koden således at man kan se hvad programmet laver, og evt. hvor man skal rette for at lave den ændring der skal til.

Det kan være et hestearbejde.

Har du hardwaren og kan sige hvad den skal, er det  oftest hurtigere at lave det om, da der ikke er nogle kommentarer når den er \"gendannet\".
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2001 - 15:45 #4
du kan evt. sende en mail til pic1674@kold-electronic.dk og høre med manden om han kan/vil siger han.
Avatar billede jmorratz Nybegynder
20. juni 2001 - 18:04 #5
annikadk -> Ok, microprocesser, men det siger blot hvor meget jeg ved om det. :-)

Hvordan ser man om \"sikringen\" er brændt af?

Jeg har hardwaren, og ved hvad den skal, i grove træk, men ikke helt ned i detailjer.

Jeg prøver at sende ne mail til \"manden\".
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. juni 2001 - 18:12 #6
Det kan man ikke se.
Kun via det \"værktøj\" der kan læse den

Synes I skal tale videre og evt. finde ud af noget om muligt.

Held og Lykke!

Annika

Even.. læg selv et svar i dette spr. da 500point er alt for meget (i mine øjne) i dette spr.
Avatar billede jmorratz Nybegynder
21. juni 2001 - 12:22 #7
annikadk -> Jeg har nu fået kontakt med \"manden\", og jeg tror at vi kan finde en løsning.

Ang. point, ja 500 er mange, men en løsning er det værd for mig, men hvis du gerne vil nøjes med mindre, så skal jeg da ikke modsige dig. :-)

Jeg vender tilbage, foreløbig tak.
Avatar billede microtec Nybegynder
21. juni 2001 - 23:55 #8
Det lyder næsten for usansynligt at code-protection fusen ikke skulle være programmeret.

Det vil enhver programmør gører for at beskytte sit produkt, så konkurrenten ikke kopierer det.
Avatar billede annikadk Nybegynder
22. juni 2001 - 07:27 #9
Ja, men ellers _kan_ det være de har noget doc/prog. liggende direkte...
der er også nogle der glemmer det,,,

Ellers er det vist på\'en igen og reprogrammere hele møjet :(

Avatar billede annikadk Nybegynder
03. august 2001 - 10:18 #10
lukketid??
Avatar billede jmorratz Nybegynder
20. august 2001 - 21:27 #11
Ja, jeg lukker den nu, undskyld forsinkelsen.
Jeg har kontakt med kold-electronic, og han retter programmet for mig.
Jeg deler pointene som du har foreslået.
Avatar billede annikadk Nybegynder
20. august 2001 - 21:35 #12
tak tak :?

og så er alle glade !