Avatar billede satan666 Nybegynder
09. december 1999 - 21:48 Der er 44 kommentarer og
1 løsning

Hjælp! jeg kører med 33.6!!! argggg!!!!

Så har Satan her fundet ud af at hans modem var brændt af. Men han har fået et nyt, men nu er problemet at han kun logger på med 33.6 og hans hastighed på nettet er det samme. (det skal lige sige at han havde et 33.6 modem installeret i 5 minutter, men han fjernede sit modem igen under modem under kontrolpanel) Nu har han så installeret sit nye 56.6 som kun logger på med 33.6 og kun køre med samme hastighed.

Hjælllpppppp hvordan kan jeg fjerne de gamle 33.6 driver helt? Eller har i andre ideer hvordan jeg fix'er dette???

60 point til de kvikke fra Satan..:!
Avatar billede winkill Nybegynder
09. december 1999 - 22:02 #1
Dobbelt-click på Denne Computer
Dobbelt-click på Netværk via Modem
Højre-click på den opkaldsprofil du bruger og vælg Egenskaber fra popup-menuen.
Nu skriver Windows "Det valgte modem bla. bla. bla." og når du trykker Ok skifter den automatisk fra 33.6 til 56.6 driveren - så fremt det er der problemet ligger. ;o)
Avatar billede getalife Nybegynder
09. december 1999 - 22:45 #2
Det er ikke nødvendigt at fjerne det gamle modem... hvis du kører med den samme hastighed som før er der sikkert ikke noget at gøre...
Jeg kunne forestille mig at problemet er støj på linien... dette kan du kun få væk ved at fjerne telefoner og/eller forlængerledninger.

getalife
Avatar billede winkill Nybegynder
09. december 1999 - 22:48 #3
Getalife > Hvis det er støj kan en jording også ind i mellem hjælpe...
Avatar billede getalife Nybegynder
09. december 1999 - 22:49 #4
Winkill > du skulle fa'me osse jordes.. ;o)
Avatar billede winkill Nybegynder
09. december 1999 - 22:52 #5
He he, det kan du til dels have ret i, det kunne i hvert tilfælde hjælpe på den støj jeg har fået på hjernen efter en lang arbejdsdag, men tror du virkeligt at det er støj? For mig lyder det til at være dialeren der stadigt bruger den gamle driver.
Avatar billede getalife Nybegynder
09. december 1999 - 22:55 #6
Det kunne være den støj du får i dit højre øre når du er på arbejde... ;o)
Avatar billede winkill Nybegynder
09. december 1999 - 22:57 #7
Tjaaa, du har nok ret, men det nye 'sets er ellers ret gode.

Men hvis du tror en jording vil hjælpe vil jeg straks joine Århus Rockby Klub... nogen der har et link?
Avatar billede getalife Nybegynder
09. december 1999 - 23:00 #8
Hmm... ja..

www.tigers.dk
Avatar billede winkill Nybegynder
09. december 1999 - 23:08 #9
Kan du se det blå mærke...?! Det betyder at jeg nu er 101% støjfri!

Hvor Satan bliver 666 af???
Avatar billede getalife Nybegynder
09. december 1999 - 23:11 #10
Du er ren Kabel du !!

Når han ser der ligger 666 mails i hans postkasse... så må han da for Satan komme herind.
Avatar billede michaels Nybegynder
10. december 1999 - 00:31 #11
Hvad kan man sige til den tåblige diskussion / samtale mellem to individer som bruger for meget tid på deres arbejde???

get a life winkill.....  æhhh ok den var ikke sjov men det er sent....
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 01:33 #12
ZzZzZzZzZzZzZzZzZzZzZ.... ZZZZZZZZZZZZ!!!!!
Avatar billede winkill Nybegynder
10. december 1999 - 01:36 #13
Cldu > Hvad med at hoppe på Ipulse i stedet for at sove?
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 01:38 #14
winkill: *suk* jeg har fortalt dig jeg ikke vil bruge Ipulse.. :-)
Avatar billede winkill Nybegynder
10. december 1999 - 01:43 #15
I know... men det er da bedre end at fylde denne kattegori med meningsløse kommentarere, right ?! :o)
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 08:59 #16
Winkill > HØRT !!
Avatar billede satan666 Nybegynder
10. december 1999 - 09:13 #17
666 nytåraften.....big boom...!

Hmmmm, mit modem har altid logget på med ca 49.000, så det er ikke støj på linien. Kan det ikke være at mit modem bruger 33.6 driver selvom jeg har fjernet modemet??? Og installeret 56.6.....!????

Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 09:17 #18
Din dialer bruger den driver den er sat til i Netværk via modem...dvs...
Gå ind i Denne Computer
Gå ind i Netværk via modem
Højreklik på din opkaldsforbindelse
I bunden står dit modem... dette skal du ændre til dit 56K modem.
.. og se om det ikke virker.

Dit nye modem kan sagtens koble op med mindre end det gamle.. det kan nemlig være mere støjfølsomt end det gamle
Avatar billede gnarf Nybegynder
10. december 1999 - 09:22 #19
Nu aner jeg jo ikke en meter om hvad for en udbyder du bruger Satan, men er du sikker på du ringer til deres 56k modem pulje??  Det er før sket for mig at jeg glemmer at rette i nummeret til get2net, og får derfor fat i deres 33.6 modem pulje....og så giver connect speed sig selv.
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. december 1999 - 09:31 #20
Og så lige en detaile de fleste af jer har overset:

Ikke alle 56.6 modems arbejder automatisk med 56.6. Mange er blot en opgradering af producentens tidligere 33.6 modem, eller endda deres tidligere 28,8. modem.

Der er 2 ting der hjælper:
1. Check at Firmware i Modem er den seneste. Det kan du se i Kontrol Panel, Modems, Diagnostics, More Info: Her vil den vise en liste over indstillingerne i modemet. Check med leverandørens hjemmeside om ikke der er en opdatering.

2. Modemet skal mange gange have at vide at det skal køre 56.6. Det gøres under Modem, advanced settings, Extra initialization. Her skal man indtaste
"AT&x=56600,56600" hvor x så vidt jeg husker er M. Se i din manual til modemet. Der kan du også se hvilke andre parametre du kan sætte i samme streng.

sjensen
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 09:45 #21
Gnarf >> Han plejer jo at koble op med "49.000" bps og han har kun skiftet modem og driver ud..

sjensen >> Hvis manden har købt et 56K modem har han vel købt et 56K modem...
Så kan det godt være han har købt et opgraderet modem, men det er stadig 56K.
Den initstreng du angiver burde nok være AT&F+MS=56,1,56600,56600 ....men den gør at man min. kobler op med 56600... hvilket kun er muligt teoretisk i et støjfrit laboratorie.
Jeg tvivler på at initstrenge virker i dette sprøgsmål..
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 09:48 #22
sjensen: *G* har du den fjerneste ide om hvad en initstreng skal bruges til?
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. december 1999 - 10:32 #23
cldu: "*G* har du den fjerneste ide om hvad en initstreng skal bruges til?"

Hov, det er jo et spørgsmål. !! Opret det som et sep. spm og giv point for svaret, så får du det at vide !!

sjensen
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 10:37 #24
hehe.. Det er så okay...
Avatar billede sjensen Nybegynder
10. december 1999 - 10:38 #25
Getalife:
>>....men det er stadig 56K
Ja, men det er ikke ensbetydende med at det rent faktisk kører 56k automatisk.

>>Den initstreng du angiver burde nok være AT&F+MS=56,1,56600,56600 ....men den gør at man min. kobler op med 56600... hvilket kun er muligt teoretisk i et støjfrit laboratorie.

Korrekt, det burde være =56,1,38400,56000 hvilket vil sikre at den min. kører 38.4 men i praksis betyder det ikke noget. 56000,56000 vil stadig virke og den vil køre det max. det kan. Men når han tidligere har kørt 49000 så er det altså ikke støjen.

>>Jeg tvivler på at initstrenge virker i dette sprøgsmål..
Ja, og jeg tror til gengæld at det er den eneste løsning, så vi får se !!

sjensen
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 10:48 #26
Nej... selvfølgelig er det ikke en selvfølge.... der kunne være støj på linien så han kun kobler på på en V34 protokol... men dette er ikke tilfældet her... tværtimod... manden har åbenbart en linie der er tæt på perfekt.
Desuden er der ikke noget der hedder 38400 i en 56K flex protokol... 38000 hedder det nærmeste.
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 10:50 #27
go getalife! *s*
Avatar billede winkill Nybegynder
10. december 1999 - 12:56 #28
Som jeg sagde helt fra starten er det dialeren der stadigt bruger den forkerte driver! Dette løses ved følgende procedure:

Dobbelt-click på Denne Computer

Dobbelt-click på Netværk via Modem

Højre-click på den opkaldsprofil du bruger og vælg Egenskaber fra popup-menuen.

Nu skriver Windows "Det valgte modem bla. bla. bla." og når du trykker Ok skifter den automatisk fra 33.6 til 56.6 driveren.

Dermed bruger dialeren den rigtige driver og du logger på med mere end 40.000 bps.
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 13:03 #29
Winkill >> ja ja.. det var et skud i tågen.. ;o)
Avatar billede winkill Nybegynder
10. december 1999 - 13:09 #30
Getalife >> Nej, grunden til at jeg er så sikker er at...

Satan har installeret en 33.6 driver og sat sin dialer til at bruge den.

Derefter opdager han at det er den forkerte driver og installerer derfor en 56 driver.

Da 56 driveren ikke får modemet til at logge på med en højere hastighed tænker Satan, rigtit nok, at det er fordi det stadigt er 33.6 driveren der bliver brugt. Han sletter derfor 33.6 driveren i den gode tro at så KAN windows da ikke finde den.

Desværre er Windows en skraldespand og den sletter først 33.6 driverens .inf filer, hvis de ikke benyttes af andre programmer. I dette tilfælde bruger dialeren 33.6 driverens .inf filer og derfor slettes de aldrig.

Eneste løsning er derfor...

At oprette en ny dialer med den rigtige driver Eller at åbne Egenskaber for den nuværende dialer så den opdager at 33.6 driveren ikke længere er registreret som et gyldigt modem og dermed tvinges til at vælge en anden driver - dermed den eneste der er at vælge, nemmeligt 56k driveren.

Derfor er jeg 101% sikker på at mit svar er rigtigt. :o)
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 13:18 #31
Jeg tror også at det er rigtigt..
Du er nu så klog ;o)
Avatar billede winkill Nybegynder
10. december 1999 - 13:19 #32
Tror ??? ;o)
Avatar billede cldu Nybegynder
10. december 1999 - 14:02 #33
the GeekMaster has spoken. :-)
Avatar billede getalife Nybegynder
10. december 1999 - 14:07 #34
Det kan også være at comporten er sprunget i luften... han snakkede jo noget om et afbrændt modem.
Avatar billede satan666 Nybegynder
12. december 1999 - 20:54 #35
Winkill, din ide virker desværre ikke...!
Er der ingen der har en god ide om problemet???
Det er driveren der er problemet!

plz help!
Avatar billede getalife Nybegynder
12. december 1999 - 22:43 #36
Det du skal gøre er :

1. Gå ind i Kontrolpanelet.. derefter i Modem.
2. Slet de modems du har til at ligge der.
3. Installer et nyt modem.. dette skal være et standart 28800 modem.
4. Gå ud på skrivebordet. Derefter i Denne computer og Netværk via Modem.
5. Slet alle forbindelser pånær en. Denne skal du højreklikke på og vælge Egenskaber.
6. I bunden vælger du standart 28.800 modemet og trykker på Konfigurer.
7. I det nye vindue sætter du Max. hastighed til 57600 og gå ud igen.
8. Gå på nettet igen (da du bruger en std. driver vises din porthastighed) og check din downloadhastighed.

Hvis den ikke er den samme som før du skiftede modem, kan jeg kun se at det må være modemet der er mere følsomt for "støj" end dit gamle modem.
Avatar billede getalife Nybegynder
12. december 1999 - 22:48 #37
Normalt siger jeg at opkoblingshastighed ikke er alt...
Det er sådan at når man er koblet op med en høj hastighed er der større risiko for fejltransmisioner i dataen (dette kan skyldes støj) end hvis man kobler op med en lavere og kontrolleret hastighed... Dermed opnår man en mere flydende datastrøm og dermed hurtigere download.
Avatar billede winkill Nybegynder
13. december 1999 - 09:24 #38
Aaaargh!!!
Avatar billede getalife Nybegynder
19. december 1999 - 13:14 #39
Hva' så Satan666... fik vi løst dit problem ?
Avatar billede satan666 Nybegynder
21. december 1999 - 15:14 #40
NEJ!
Avatar billede getalife Nybegynder
21. december 1999 - 16:36 #41
Det kunne godt være vi skulle have flere oplysninger end bare NEJ...
men okay..måske er det bare mig...
Avatar billede michaels Nybegynder
21. december 1999 - 16:40 #42
-->> getalife: Du kræver ind, tror du måske manden vil af med så personlige oplysninger!?!
Det er jo næsten som er spørge om pinkoden til hans dankort!!
Avatar billede getalife Nybegynder
21. december 1999 - 16:41 #43
Kobler du stadig kun op med 33.6??
Hvilket modem har du nu og hvilket havde du før ?

Avatar billede getalife Nybegynder
21. december 1999 - 16:49 #44
michaels >
åh ja.. det kan jeg godt se.. skal ikke ske igen ;o)

Det ville nu være rart at få nogle flere oplysninger i denne kategori..
Avatar billede larskrimi Novice
15. februar 2000 - 23:41 #45
Lækker lille diskussion I havde kørende her. Jeg må indrømme at der er lidt uoverskuelig at finde ud af hvad I blev enige om...

Jeg har derfor tilladt mig, at oprette et næsten identisk spørgsmål, så hvis I har lyst til at svare på det, så ville det jo være lækkert...