Avatar billede kiara Nybegynder
20. maj 2008 - 14:16 Der er 6 kommentarer og
2 løsninger

Køb af kamera

Hej.
Jeg ved slet ikke om der er nogen der kan hjælpe mig her, men jeg har absolut ingen idé om dette selv.

Jeg vil købe mig et vidoekamera med harddisk-optager. Jeg har haft kig på et Sony DCR-SR35E til ca 3500, et Sony DCR-SR55E til ca 5000 og et JVC GZMG35 til ca 3600. Prisen er jo temmelig forskellig... Jeg skal ikke lave spilefilm eller noget, bare optage børnene og resten af familien.

Jeg har et maximum der hedder 6000 kr, men samtidig synes jeg også det er dumt at bruge alle pengene, hvis mit behov ikke gør det nødvendigt.

Håber der er nogen der kan hjælpe eller har erfaringer de gider dele.

Venligst Kiara
Avatar billede goce Nybegynder
27. maj 2008 - 16:23 #1
Altså hvis du skal have et kamera med harddisk-optager ska du huske at optagelserne skal redigeres, eller os skal bruge bare bruge meget harddisk til at gemme det.
Men hvis det bare er til lidt løst leg og familie optagelser så vil jeg mene at JVC'ern er god nok, det er bestemt min opfattelse at man med Sony betaler en del ekstra bare for navnet. Jeg har for eksempelt lige købt et prof Canon kamera til 27.000 kr og hvis jeg skulle have noget der var lige så godt fra Sony skulle jeg have givet omkring 35-40.000.
Så alt i alt vil jeg mene at JVC'eren er rigeligt til dit forbrug.
Avatar billede uffesteenberg Novice
01. juni 2008 - 00:18 #2
Helt enig! For 3600 får du et kamera, der er ganske udmærket til alm. brug.
Ville selv ønske jeg havde købt et med harddisk og ikke mini dv-bånd - det er sååå meget lettere at overføre til pc fra et harddisk-kamera :-(

Ved ikke om alle gængse programmer til efterfølgende redigering af optagelser kan håndtere JVCs "mod"-fil-format, men Ulead VideoStudio kan i hvert fald :-). Og har lige checket at også Pinnacle Studio Plus også kan. Adobe Premiere kan vist ikke :-(
Der følger dog muligvis noget software med kameraet..
Avatar billede kiara Nybegynder
08. juni 2008 - 12:59 #3
Tak for hjælpen. Har besluttet mig for at det bliver JVC´en men har jo selvfølgelig fundet det en del billigere på nettet :-)

Vil meget gerne dele pointene mellem jer, hvis det er ok, med jer.
Avatar billede goce Nybegynder
08. juni 2008 - 13:33 #4
Det er egentlig fint nok, men tror ikke man må i følge reglerne på eksperten. Hvordan ville du så uddele dem? Tror kun du kan vælge én af svarene at tildele...
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. juni 2008 - 14:42 #5
Det finder du bare ud af kiara ;-)
Avatar billede kiara Nybegynder
08. juni 2008 - 14:54 #6
Hermed delt :-) Tak for hjælpen
Avatar billede goce Nybegynder
08. juni 2008 - 15:07 #7
Tak for point, og held og lykke med din nye kamera:D
Avatar billede uffesteenberg Novice
08. juni 2008 - 15:32 #8
Håber du bliver glad for dyret..