Avatar billede akyhne Nybegynder
20. maj 2008 - 10:16 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

PC højttalere med 2 indgange

Min ene søn har fået købt sig en PS3 og en HD monitor.

Nu kunne det jo være rart at kunne bruge samme højttalere som til computeren, da skærmen også bruges til begge dele.

Det lader ikke til at der findes højttalere med to indgange, så en lille onmskifterboks ville være på sin plads.

Nogle gode råd?
Avatar billede jacotex Nybegynder
20. maj 2008 - 14:45 #1
Hmm jeg ejer Logitech Z-5500 , der er 6 ch indgang, og Coaxial indag og optical indgang :p
Avatar billede jacotex Nybegynder
20. maj 2008 - 14:46 #2
indgang*
Avatar billede akyhne Nybegynder
20. maj 2008 - 18:27 #3
Så vidt jeg husker er de vidst rimelige dyre. Jeg tror 400-800 kr. er prislejet for nye højttalere.
Avatar billede jacotex Nybegynder
20. maj 2008 - 18:45 #4
Jaa . ;B gav lidt over 2.000 kr for dem tror jeg,hmm
Avatar billede Beach Mester
21. maj 2008 - 00:18 #5
Man kan bruge en simpel omskifterbox ala denne--->
http://av-connection.com/?PGr=216&ML=430
Regner ikke med at han skal bruge begge maskiner med lyd samtidig:-)

//Beach
Avatar billede akyhne Nybegynder
21. maj 2008 - 22:58 #6
Hej Beach.

Den understøtter desværre ikke surround.
Avatar billede Beach Mester
22. maj 2008 - 01:31 #7
Det var jo heller ikke det du efterspurgte:-)

//Beach
Avatar billede mash Mester
22. maj 2008 - 02:02 #8
hvis det er jackstik der sidder i højtaler indgang kunne man jo bruge 3 stk. dobbelte jackstik(fåes overalt næsten), tror der er ligemeget hvad ende man sidder dobbelt stikket i så længe man kun har tændt den enhed man vil ha lyd udaf.
Avatar billede akyhne Nybegynder
22. maj 2008 - 13:21 #9
Jeg ved heller ikke rigtig hvad det er jeg søger. Formålet er helst 5.1 lyd fra både PC og PS3. Fra PS3 lader dette sig kun gøre via optisk udgang eller på en eller anden måde via HDMI stikket.
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. maj 2008 - 23:39 #10
Jeg kan simpelthen ikke finde en løsning til at trække den digitale lyd ud fra PS3'en og til højttalerne.

Løsningen bliver nok denne:

Højttalere: Altec Lansing FX5051 (er købt)
Lydkort: X-FI Extreme Gamer eller Audio
Denne fyr for at køre det digitale signal fra PS3 via PC til højttalerne: http://us.creative.com/products/product.asp?category=1&subcategory=&product=1780&nav=1

Dermed skal han have computeren tændt for at få Surround fra PS3'en, tak Sony...
Avatar billede akyhne Nybegynder
23. maj 2008 - 23:41 #11
Og I må undskylde jrg ikke fik det forklaret godt nok at det drejer sig om surround. Jeg antog nok at det var en selvfølge, nu da billedet er i fuld HD. Men tak for hjælpen.