Avatar billede donis5 Nybegynder
19. maj 2008 - 19:15 Der er 6 kommentarer

Billede og Linksti i en webbrowser

Hejsa

Jeg har en masse billeder på min webserver,

hvordan kan jeg view dem "online" simpelt!! og samtidig kunne se en link sti til billederne ?

baggrund.  jeg har en masse produkt billeder som ligger online, dem vil jeg gerne hurtigt kunne browse igennem der er måske 4-500 fotos, og så kopiere link stien til billedet så jeg kan maile linket eller sætte ind i et program jeg har.

er der nogen der har et forslag måske til noget java eller php applet ?

// Jesper
Avatar billede showsource Seniormester
19. maj 2008 - 19:18 #1
Du mener en webside med links til billeder?
Avatar billede donis5 Nybegynder
19. maj 2008 - 19:41 #2
jepper, men billederne skal være synlige samtidig,

således jeg hurtigt kan danne mig et overblik og finde der rette billede. og kopierer filens sti, uden højreklik osv.

Men billederne ligger altså på min webserver nu, så det duer ikke hvis de skal flyttes for det virker.
Avatar billede showsource Seniormester
19. maj 2008 - 19:56 #3
hmm, vil du lokalt fra din comp, ha' en filliste over filer på dit website?
Avatar billede donis5 Nybegynder
19. maj 2008 - 20:03 #4
jeg vil bare gå ind på hjemmesiden, og se filerne der,

se her http://traderjoe.dk/images/  jeg mangler bare at kunne se fil stien så jeg kan kopierer linket til billedet,

selve oversigten er rigtig god, men mangler bare den del at man kan se filens sti
Avatar billede showsource Seniormester
21. maj 2008 - 13:42 #5
Ved ikke lige, men flg. vil vise filnavne i undermappen "images":

$dir = "images";
$d = dir($dir);

    while (false !== ($file = $d->read())) {
        if (is_file($dir ."/". $file)) {
            echo"<br />\r\n<a href=\"".$dir."/".$file."\">".$file."</a>";
        }

$d->close();
Avatar billede ptj_11 Forsker
22. maj 2008 - 09:56 #6
Når du markerer det aktuelle billede, så vises stien i adresselinien.

ptj_11