Avatar billede denny Nybegynder
19. maj 2008 - 15:34 Der er 3 kommentarer

Select Query fra 2 DB

X Hej Eksperten,

Jeg har brug for at lave en ”Distinct query eller bare select” fra 2 DB som ligger i 2 forskellige servere.
Dvs. Jeg skal laver en udtrække som kan hent alle personer oplysninger som ligger på 2 servere men jeg vil gerne hent Personer oplysninger fra DB1 på Server1 hvis den ikke findes i DB2 på Server2 og personen findes i DB1 på server 1 så skal ikke hent fra DB2 på Server2.

Please help-
Avatar billede gigraf Nybegynder
19. maj 2008 - 16:25 #1
Der er faktisk kun en mulighed og det er at du opretter en proxy tabel db1, der via et CIS-lookup laeser data fra db2.
Avatar billede denny Nybegynder
20. maj 2008 - 21:23 #2
Hvad mener du med CIS-lookup? Har du måske en eksempler!
Avatar billede gigraf Nybegynder
21. maj 2008 - 08:33 #3
CIS er component integrated service du finder mere herom i Sybooks. Saa kort her er hvad du skal goere;

1. Oprette en entry i din interfaces fil (eller sql.ini) paa begge maskiner
interface paa Server1 skal kunne se server2 om omvendt
2. koer paa server1 koere du sp_addserver <server2>,null,<server2> og omvendt paa server2 koere du  sp_addserver <server1>,null,<server1> og omvendt paa
3. Hvis password og bruger er det samme paa begge maskiner kan du springe dette trin over ellers skal du sp_addexternalogin <local_user>,<remote user> paa begger server
4. tjek om cis er enabaled sp_configure 'cis' hvis ikke goer du naturligvis dette.
5. tjek om det virker fra server1 koer connect to <server2>

jeg kan godt skrive lidt mere i detajler, saa sig til hvis du har problemer saa maa jeg uddybe det lidt.

den sidste ting du skal goere naar det oeverste virke er at create existing table, dette er en proxy table, saa naar du koere en select fra denne proxy tabelle saa koere du i virkeligheden en select paa den remote server.
ret smart. Dette kan du ogsaa goere mellem IQ og Anywhere, og med directconnect ogsaa til DB2 og ORacle osv osv.

held og lykke