Avatar billede alvion Nybegynder
20. juni 2001 - 13:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Genoprette indeks

Hvordan kan man nemmest indeks i en eller flere tabeller?

Kan man gøre det med myisamchk eller et andet program?
Avatar billede brian@diku Nybegynder
20. juni 2001 - 13:42 #1
øhhhh add index sql kommandoen `???
Avatar billede alvion Nybegynder
20. juni 2001 - 13:50 #2
Nej det er ikke det jeg mener. Jeg prøver at omformulere:

Jeg har 6 databaser. Hver af disse databaser indeholder 8-12 tabeller. Hver af disse tabeller indeholder *i forvejen* 4-5 indekser.

Når jeg nu kører myisamchk oplever jeg at få følgende fejlmeddelelse på nogle af tabellerne:

myisamchk: error: \'/mysql/data/uweb/transport.frm\' doesn\'t have a correct index definition. You need to recreate it before you can do a repair

Og så tænker jeg: Jeg gider sgu ikke at lave sql-kommandoerne \"drop index...\" og \"add index...\" for hver eneste indeks i hver eneste tabel i hver eneste database - det drejer sig om over 240 indekser!

Der må være en nemmere metode. En form for \"repair index in table tabel-navn\" sql-syntaks - eller måske et kommandolinie program á la myisamchk?
Avatar billede defrost Nybegynder
25. juni 2001 - 14:03 #3
Har du prøvet at følge instruktionerne på http://www.mysql.com/doc/R/e/Repair.html ?
Avatar billede alvion Nybegynder
25. juni 2001 - 14:26 #4
Det har i hvert fald bragt mig et stykke vej. Tak for det! Smid et svar og indkasser dine point når du passerer start
Avatar billede defrost Nybegynder
25. juni 2001 - 16:01 #5
Svar! :)