Avatar billede knud_back Nybegynder
19. maj 2008 - 12:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Fjerne uønsket baggrundsfarve i tabeller

Jeg har uden at vide det fået aktiveret en funktion i Word, som gør at alle tabeller i et worddokument har fået en uønsket blå baggrundsfarve, mens teksten vises som hvid. Jeg ønsker at fjerne den baggrundsfarve og få den almindelige visning.

Det er ikke selve tabellens baggrundsfarve som er ændret. Den funktion har prøvet, men den ændrer ikke problemet. Det er som om, at denne blå baggrundsfarve ligger ovenpå tabellens egentlige baggrundsfarve.

Hvis jeg har en tabel eller celle, som ser "normal" ud, så kan jeg benytte formatpenslen til at overføre foremateringen til de øvrige celler. Det fjerner den uønskede baggrundsfarve. Men indsætter jeg en ny række i tabellen kommer den blå baggrundsfarve tilbage, men kun på den nye række.
Avatar billede supertekst Ekspert
19. maj 2008 - 13:03 #1
Hvilken version anvender du?
Avatar billede knud_back Nybegynder
19. maj 2008 - 13:12 #2
Jeg anvender 2003
Avatar billede pangoo Nybegynder
19. maj 2008 - 14:47 #3
Kunne det ikke være at teksten har en farvet bagrund? Prøv at kigge nærmere på tekstens formatering? Eller kig måske under tabellens egenskaber?

Men du siger jo selv at den "blå baggrundsfarve ligger ovenpå tabellens egentlige baggrundsfarve." Derfor må det have noget med selve formateringen af teksten at gøre.
Word har jo to funktioner som kan give en tekst baggrund:  en text-marker og en ikon med bogstavet A med gråt baggrund; den giver alle linjer en baggrundsfarve...

Håber at det er det, der er problemet...
Avatar billede supertekst Ekspert
19. maj 2008 - 15:39 #4
>Knud Back
Du skal være velkommen til at sende en kopi til: pb@supertekst-it.dk
- anvender også 2003.
Avatar billede anni_larsen Nybegynder
19. maj 2008 - 16:23 #5
Hvis du går ind under
Tabel
Autoformat til tabel
Rediger
Skyggefarve ingen
Føj til skabelon
Anvend
Avatar billede knud_back Nybegynder
20. maj 2008 - 09:43 #6
Hej Anni

Din løsning virker for den enkelte tabel. Idet jeg nu godt kan sætte en række ind i tabellen uden at den blå farve kommer igen. Min fornemmelse er bare, at jeg ikke har fundet frem til et egentlige problem. Den blå baggrundsfarve opstod nemlig på alle tabeller samtidigt i et dokument med ca. 20 tabeller. Og med din løsning skal jeg formatere tabellerne en ad gangen.

Men det er en fin løsning. Nu kan jeg i hvert fald komme videre.

Tak for hjælpen
Knud
Avatar billede knud_back Nybegynder
20. maj 2008 - 09:53 #7
Hej Pangoo

Ved at ændre tabellens egenskaber så kunne jeg i hvert fald få problemet væk, men som jeg også skrev i kommentaren til Anni, så tror jeg, at der er et dybere problem, som jeg stadig ikke rigtig kender.

Tak for hjælpen
Knud