Avatar billede roflpopz Nybegynder
19. maj 2008 - 12:04 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Computer går ud efter irriterende lyd.

Hej Eksperter,

Jeg har i lang tid haft dette problem & eftersom jeg ikke selv har kunnet løse problemet kunne det jo være i ville hjælpe mig med det.

Eftersom min vandpumpe er gået i stykker, har jeg taget den fra for at den ikke skulle være til unåd. Derfor er min computer begyndt at sige en yderst irriterende lyd gentagende gange, indtil computeren simpelthen slukker ned. Jeg kan ikke finde ud af hvor det kommer fra, men jeg går ud fra at det er en lille højtaler der sidder inde i computeren & siger bip, bip, bip osv indtil computeren går ud. Det kunne tyde på at den ikke fik nok køling, men den får rigeligt skal jeg lige hils og sige.

Det ville glæde mig meget hvis i kunne hjælpe.

Mvh. Kenneth Gregersen
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2008 - 12:21 #1
Du har taget vandpumpen fra ok, men hvordan køler du så cpu'en, så den ikke
går ned på grund af varme?
Avatar billede roflpopz Nybegynder
19. maj 2008 - 13:05 #2
Altså jeg har 8 blæsere tændt & der er virkelig koldt inde på værelset. Den virker overhovedet ikke varm, så burde den ikke blive kølet af det?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2008 - 15:03 #3
Nej da, sådan virker det ikke. Der skal være køling direkte ned på køleribberne
til cpuén. Er der ikke en af dine blæsere, som er ca. 8cm bede? Spænd sådan en
fast på køleribberne - hvis det kan lade sig gøre - husk, den skal blæse ned på
ribberne. Du har helt sikkert et varme problem.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
19. maj 2008 - 16:29 #4
Tjae jeg har godt nok pillet den køler af fordi den knækkede, men det er slet ikke nær CPU'en at lyden kommer, så hvorfor skulle det være den?
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2008 - 18:19 #5
Nej selvfølgelig kommer advarsels-bibbene ikke fra cpuén, men som du selv er inde på,
fra en lille højtaler. Du får bibbelyde fordi, der er hardwarefejl, og dem har du selv
skabt, da du pillede kølepunpen af, uden at erstatte den med anden form for køling.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 09:31 #6
Så det eneste jeg kan gøre er at købe en ny vandpumpe?
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2008 - 11:37 #7
Ja hvis du ikke kan spænde en blæser direkte på cpu køleribberne, er du nød til,
at købe en ny vandpunpe. Din computer kører ikke før. Den går ud, fordi en
termostat i cpuén slår fra på grund af varme.
Avatar billede roflpopz Nybegynder
20. maj 2008 - 11:43 #8
Nåmen det ser ud til at du har ret, så jeg må nok til at invistere i en ny vandkøler desværre. Tak for hjælpen.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2008 - 11:55 #9
Ja det er surt, men der skal jo køling på, så du må desværre til lommerne.
Avatar billede off-line Nybegynder
20. maj 2008 - 12:31 #10
Takker for point:)