Avatar billede zylin Nybegynder
18. maj 2008 - 16:51 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ny computer - er den god nok m.h.t. pris?

Jeg har i den seneste tid været træt af min computer da jeg spiller WoW (World Of Warcraft) og jeg har en fps på 3-12 hvilket jeg syntes er utrolig irriterende, derfor har jeg været ved at kigge på en ny computer, men jeg er ikke ret god til at se hvor god en computer er, derfor vil jeg gerne have hjælp af nogle der kender til dette.

Jeg har ikke ret mange krav til den, udover at den skal kunne køre WoW, den skal koste max lige omkring 8000,- og så skal den være bærebar, da det er for besværligt med en stationær, da mine forældre er skilte og jeg derfor er på skift ved hver af dem, men det er sådan set de tre krav jeg har til den, m.h.t. hvor lang tid batteriet kan holde strøm, er det ligemeget, da jeg altid sidder med strøm på.

Jeg har søgt lidt rundt på nettet, og har fundet en computer der ser udemærket ud http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/1405808_(Wupti2).html)
Kommenter den eller kom med et forslag til en anden computer som du/i måske har fundet.
Avatar billede sascha Nybegynder
18. maj 2008 - 17:12 #1
Udmærket com. men Vista Home understøtter kun de 3gb ram
Avatar billede zylin Nybegynder
18. maj 2008 - 19:16 #2
Nu er jeg ikke sikker, men er der ikke noget der hedder vista pro ligesom der er xp pro? Kunne pro udgaven måske trække 4gb eller er der ingen mulighed for at bruge den sidste gb?
Avatar billede sascha Nybegynder
18. maj 2008 - 19:26 #3
der er jeg har den ver- der hedder premium og den understøtter ikke 4 gb, men ved ikke med de andre versioner
Avatar billede johnstigers Seniormester
18. maj 2008 - 20:53 #4
Den understøtter ikke 4 Gb, men i dette tilfælde er det 100% ligemeget da grafikkortet i den model du kigger på bruger hypermemory - en teknik der tillader grafikkortet at bruge af ledig system ram.
Avatar billede zylin Nybegynder
20. maj 2008 - 19:57 #5
D.v.s. i mener at det er et godt køb for pengene?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. maj 2008 - 20:36 #6
Jep
Avatar billede zylin Nybegynder
20. maj 2008 - 22:53 #7
Nu kom jeg lige til at tænke over det, og så ville jeg lige spørge; kan man godt køre XP på en dual-core samtidig med at den udnytter dual-core lige så meget, som med vista?
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. maj 2008 - 08:41 #8
Ja, men SP2 skal ind og denne patch: http://support.microsoft.com/kb/896256
Avatar billede jeepet Nybegynder
06. juni 2008 - 14:02 #9
Wupti er simpelhen bare dyrt! Jeg ville kigge mere efter en Zepto som du selv kan bygge, men hvis du nu skal have en stationær kan du få en der er dobbelt så god som en bærbar fordi de er meget billiger! kig på www.Fcomputer.dk der har jeg købt!
Avatar billede zylin Nybegynder
02. december 2009 - 19:30 #10
Lukker
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. december 2009 - 19:36 #11
Og du tager point selv fordi...?
Avatar billede zylin Nybegynder
02. december 2009 - 19:47 #12
Jeg kom bare lige forbi og besluttede at rydde op i point ude, så jeg overvejde det godt nok ikke... :/