Avatar billede ruch Nybegynder
17. maj 2008 - 11:22 Der er 11 kommentarer

Hvilken bærbar?

Hej.

Jeg har kigget lidt på edbpriser.dk og fundet 3 bærbare der virker rimeligt gode til arbejde (skrive,programmere osv.) og spil (CSS,C&C). Men eftersom at jeg ikke er særligt meget inde på det tekniske mh. til bærbare ville jeg lige spørge hvilken en i syntes der er bedst at vælge?
Og hvis i gider må i også meget gerne sige lidt om hvorfor den ene er bedre end den anden (:
Prisen er ligemeget..
De har allesammen forudinstalleret vista, og jeg kan ikke lide vista, så vil også gerne vide om der er muligt at jeg kan formatere den på ny med xp? Sådan så jeg også kommer af med trial softwaren og alle de andre programmer jeg ikke har brug for.

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=439320

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=431914

http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=435660

Og sig endelig til hvis i kender nogle andre bærbare der er bedre inden for samme prisgruppe (: Men det skal være 15" med mulighed for xp
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2008 - 15:04 #1
De 3 du selv linker til, er sådan set "lige gode" da de er meget ens i hardwareen.
Med en lille fordel til dem med 2,5Ghz cpu

Hvis du kan vente en måneds tid, så kommer Intel nyt (afløser sana rosa) og Zepto
kommer med nye og bedere grafikkort end deres nuværende Nvidia 8600M Gt- 512Mb

En anden mulighed var at tage et kig på MyBook M16 - konfigure den selv via tilpas/køb :-)
http://www.mybook.dk/shop/external/images/forside.html
Avatar billede thecrew Nybegynder
17. maj 2008 - 22:18 #2
Haverslev

Du siger om en måned at zepto kommer med nye grafikkort.

Vil den så komme ind i deres 3415W bærbar computer?

Vil det koste ekstra?

Er det  værd at vente på?
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 00:16 #3
HP! :)

Nu hvor Lenovo står for Thinkpads, er de efter min mening ikke spor attraktive mere.
Avatar billede ruch Nybegynder
18. maj 2008 - 01:03 #4
Vil helst ikke have en HP da jeg har ladet mig fortælle at man mest betaler for at det er en HP og ikke så meget pågrund af selve pc'en.

Den der MyBook M16 virker egentligt også ret god. Men kom lige til at tænke på at jeg jo gerne vil have xp på den, men den har et dx10 kompatibelt grafikkort, men microsoft har jo gjort sådan så det kun virker på vista. Men så lavede jeg en hurtig google søgning og fandt frem til "Alky Project", men det stod i nogle poster fra 2007, så ville lige høre om der er sket noget nyt siden da?
Avatar billede lzs Nybegynder
18. maj 2008 - 19:21 #5
Af dem du selv har kigger på ville jeg helt klart tage en af de to fra asus, da jeg på ingen måde kan anbefale acer, medmindre den bærbar der skulle have bedre kvalitet end de andre fra acer :D
Avatar billede aners Nybegynder
18. maj 2008 - 20:11 #6
Ruch; Jeg tænker ikke på de billige plastik-HP-maskiner, men business-serien, dem kan du roligt købe, super kvalitet.
Avatar billede haverslev Novice
18. maj 2008 - 21:44 #7
Er ikke enig. Vi skifter pt. alle vore HP NX maskiner ud til IBM T60/T61 og det er stadig i den gode IBM kvalitet, men det er buisiness maskiner og er ikke "spil" maskiner

Ps. ved ikke hvilke Zepto maskiner der ændres med grafikkort osv. - det er blot et rygte jeg har fået oplyst, samt at der kommer nye modeller og størrelser til efteråret
det kan dog også læses her:
http://www.laptopworld.dk/Artikler/35-Artikler/368-ugen-der-gik.html
Avatar billede tbj Nybegynder
18. juni 2008 - 09:04 #8
Jeg har en Acer og den har kørt udmærket til både grafisk arbejde og spil.
Avatar billede tbj Nybegynder
08. december 2009 - 10:59 #9
Lukket
Avatar billede tbj Nybegynder
08. december 2009 - 11:00 #10
Ups troede det var mit eget spørgsmål
Avatar billede haverslev Novice
08. december 2009 - 11:57 #11
Smider også et svar, så der kan lukkes :-)