Avatar billede 72eren Nybegynder
16. maj 2008 - 20:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Endnu engang ny bærbar

Hejsa.

Selvom der er en del der har spurgt herinde for nyligt, har jeg ikke rigigt set noget jeg kunne bruge.
Jeg skal have ny bærbar, og har nogle enkelte krav til den, men det er ikke helt nemt når ens viden om hardware er lidt forældet. Først og fremmest skal den have 17" skærm, og sælges med XP, ikke Vista.
Den skal ikke nødvendigvis kunne køre de største og mest krævende spil, da det mest er Civilization og Sims 2 der skal spilles på den.

De fleste jeg har set er med vista, ikke xp, og når man ser de er med dedikeret grafikkort osv, og jeg ikke aner hvad det er, så er det lidt svært at vælge.

Prisen er ikke relevant, er det en ordentlig maskine må den sådan set godt ligge i omegnen af 20.000 kr eller mere, dog gerne mindre. Det vil også være rart hvis sælger tilbyder en uheldsforsikring, da vi har en del dyr der hurtigt kan vælte en kop kaffe ned i den.
Avatar billede sleeper Nybegynder
16. maj 2008 - 20:27 #1
Jeg vil helt klart anbefale Dell, jeg syntes at deres kvalitet stemmer godt overens med deres pris. og de har deres XPS serie som er god til spil

Men den er med Vista

Så du kan få en god HP til 15.000
http://notebooksalg.computersalg.dk/produkt.html?varenummer=290316&SamleMenuID=24&gruppe=7&Extended=&SiteID=6&Show_description=0&serie=&producent=HewlettPackard
Avatar billede sleeper Nybegynder
16. maj 2008 - 20:28 #2
men hvorfor XP ??
Hvis man har hardwaren der kan trække det, er vista et fedt styresystem.
Ja det er for resurcekrævende, og der er meget nyt.
Men tilgængel får du større sikkerhed, samt DirektX10 som de nyeste af de nyeste spil kører bedre på.
Avatar billede haverslev Novice
16. maj 2008 - 20:30 #3
Et mærke der er "hot" og er med noget af det bedste hardware indenfor bærebare:
Novabook XLerator
http://www.novabook.dk/notebooks.html
toppen af kransekagen, hvad ang. grafik så se Novabook`s XLerator SE

Eller:
http://www1.euro.dell.com/content/products/productdetails.aspx/xpsnb_m1730?c=dk&cs=dkdhs1&l=da&s=dhs
Avatar billede 72eren Nybegynder
16. maj 2008 - 20:57 #4
HP'en lyder bestemt ikke dårlig, den vil jeg kigge lidt nærmere på. Grunden til at jeg vil bibeholde XP er at flere spil og programmer jeg bruger kun findes til xp, og de få gange jeg har prøvet Vista er jeg bestemt ikke blevet imponeret. Når MS så ovenikøbet melder ud at der kommer nyt styresystem indenfor 2 år, så mener jeg det er spild af tid at sætte sig ind i vista så længe xp kan opfylde mine behov :)

Novabook'ene ser utroligt lækre ud, men den eneste der tilbydes med xp er en Ignition med 15,4" skærm, ikke 17. Men jeg indrømmer at Xlerator SE er imponerende.

Dell har jeg selv kigget på, men selvom XPS'erne giver mulighed for at vælge XP, så melder den ved alle modellerne at XP ikke er kompatibelt med deres lydkort. Hvorfor man så overhovedet bliver tilbudt Xp har jeg aldrig forstået :)

Flere forslag modtages meget gerne, da det er rart med lidt forskellige valgmuligheder, og I skal indtil videre have tak for forslagene.
Avatar billede haverslev Novice
17. maj 2008 - 08:18 #5
Problemet er at flere Producenter yder ikke support på XP drivere og så skal man manuelt søge de manglende drivere op på nettet. Nogen kan findes andre kan ikke.

Men vent f.eks en måneds tid, så kommer der nyt fra Intel (erstatning for santa rosa)
Zepto kommer med bedere grafikkort end deres nuværende 8600M Gt-512Mb og maskiner med 17" skærme osv osv.
Men du kan da også lige tage et kig på Mybook M1719XXL:
http://www.sddata.dk/ext/mybook/new_konfig_s/step1.php?r=http://mybook.dk&modelId=24&uID=&show=specifikationer#spec

Et god sted ang. bærebare, hvad ang. test, info osv:
http://www.laptopworld.dk/
Avatar billede 72eren Nybegynder
17. maj 2008 - 20:16 #6
Det nye fra intel er der vist desværre en stor chance for ikke kan fåes med XP som det ser ud idag :)
Jeg har kigget lidt på mybook's, og de virker også meget lovende må jeg sige. Som det ser ud lige nu vakler jeg lidt mellem HP'en og Mybook'en. Er der nogen der har erfaring med de to?
Avatar billede 72eren Nybegynder
20. maj 2008 - 05:26 #7
Jeg har efterhånden besluttet mig til en novabook Xlerator SE, så mange tak for linket :) Hvis Sleeper også lige lægger et svar kan jeg lukke her, da I begge har hjulpet synes jeg det er mest fair at dele point'ene, er I uenige så sig til. I skal begge have tak for hjælpen.
Avatar billede 72eren Nybegynder
21. maj 2008 - 17:31 #8
Jeg vil hermed afslutte her, og sige mange tak for hjælpen. Jeg vil lige tilføje at det viste sig at Novabook XLerator SE kan leveres med XP, så alt endte godt :)