Avatar billede drefes Nybegynder
16. maj 2008 - 16:03 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

2 OS i opstart

har 2 x XP installeret så når jeg starter op får jeg valgmulighed at vælge ml de 2 -  hvordan er lige jeg totalt fjerner/sletter det ene OS ?  noget med kør/  .. ?
Avatar billede wosgam Nybegynder
16. maj 2008 - 16:06 #1
Du går ind i kør og skriver msconfig og så går du ind i boot og vælger den partition du vil slette og så sletter du den.
Avatar billede wosgam Nybegynder
16. maj 2008 - 16:13 #2
hov sorry den rigtige kommer nu
Avatar billede wosgam Nybegynder
16. maj 2008 - 16:13 #3
(hvis du har 2 styresystemer på din pc)

Højreklik på denne computer -> egenskaber -> avanceret -> klik på indstillinger under start og genoprettelse, her vælger du hvilket, du vil starte.
Klik på Rediger for at fjerne den, der er fejl ved.

ELLER:
start den op i det OS der virker og gå ind i msconfig (start - kør - "msconfig")
under boot.ini kan du ændre hvilket operativsystem den skal vælge eller slette det forkerte.

ELLER:
Start -> Kør ->  og skriv  msconfig  -  vælg så fanebladet: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier'. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini

Hvis du så har 2 styresystemer på din pc og du helt vil slette det ene

Du kan manuelt fjerne den ved at slette dens folder på harddisken.
Du skal være helt sikker på hvilken folder, der bruges til den du vil beholde, men kan så ellers slette den anden.
Du kan se hvilken, du skal beholde, ved at være startet op på den.
Klik start  > kør, skriv cmd og tryk enter.
Skriv så:  cd %windir%  og tryk enter.  Den skifter så til det aktuelle windows system, og den må du ikke røre. -  F.eks c:\windows
Klik på start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.
Klik knappen ”Rediger”
Her kan du nu slette de linier som refererer til den/de installationer du vil slette.
Læg mærke til at foldernavnet står i linien og du kan derfor identificere de rigtige linier på denne måde.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                        Du skal finde filen Boot.ini den ligger i roden af C:\
For at se Boot.ini, følg vejledningen:
Åbn en mappe, klik på Funktioner=>Mappeindstillinger=>Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2008 - 17:37 #4
http://www.hcma.dk/tips21to30.htm#no29  :o)))))))))))))))))))
hvorfor skrive en lang smøre, når man bare kan linke til løsningen ;o)
Avatar billede haverslev Novice
16. maj 2008 - 18:07 #5
og som er godt skrevet ;-)
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2008 - 19:03 #6
og hvor der også er en fantastisk komplet liste over alle de updates som et tilkommet efter udgivelse af sp2 ;o)
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. maj 2008 - 20:10 #7
(LIDT "FRÆKT" IKKE AT LINKE TIL HCMA´S SIDE NÅR SVAR ER LÅNT DERFRA :))
Avatar billede hcma Novice
16. maj 2008 - 21:14 #8
:o))
Avatar billede drefes Nybegynder
29. juni 2011 - 22:38 #9
skal have dette forældede spm lukket

skriv et svar en af jer ..
Avatar billede hcma Novice
29. juni 2011 - 23:35 #10
wosgam er jo kommet med et svar ;o)