Avatar billede luffeposten Nybegynder
16. maj 2008 - 14:05 Der er 2 kommentarer

Oprettelse af genveje i venstre menu ifm gem når man downloader

Hej Alle

Ifm at man anvender Office programmet trykker filer -> åbn så kommer der en boks op. Her kan man vælger funktioner og så er der et punkt der hedder tilføj til mine adresser. Her bliver der så i venstre side tilføjet en genvej til den sti man er inde under.

Hvis man derimod er inde i internet explorer og vil download en fil, så de genveje man har lavet inde i office kan man ikke se her og menu punktet funktioner findes heller ikke så man kan ikke selv lave nogen punkter

Nogen der ved hvordan man selv kan lave genveje her ? eller så dem man laver i office også virker når man vil downloade en fil og gemme den.
Avatar billede ojeda Nybegynder
19. maj 2008 - 13:54 #1
Hej Luffeposten.

Jeg ved ikke umiddelbart hvordan, eller om, man kan oprette de samme mappegenveje, som man kan i officepakken.

Du kan dog sætte, en default mappe, som Internet Explorer så altid vil bruge som standard.

Hvis du f.eks. vil sætte IE til automatisk at gemme alle filer i mappen: c:\downloads, gør du følgende:

1. Regedit
2. [HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Internet Explorer]
3. Opret en REG_SZ ved navn: Download Directory
4. Giv Download Directory værdien: c:\downloads

Håber at dette hjælper, selv om det ikke helt var det, som du spurgte om.
Avatar billede luffeposten Nybegynder
17. december 2008 - 11:58 #2
Tak for svaret, men ikke helt der problemet lå :)