Avatar billede lucky_ed Nybegynder
20. juni 2001 - 12:08 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

P4 og SDRAM

Er det muligt at bruge PC133 SDRAM i et bundkort til en Pentium 4? og er der nogle specielle krav til Kabinet/strømforsygning.
Jeg har nemlig lige investeret i 256mb PC133 SDRAM. og det nu vil jeg gerne have en P4 1300 MHz. så det vil være lidt træls at skulle ud og investere i nyt ram igen.

Hilsen Ejner
Avatar billede bbs Nybegynder
20. juni 2001 - 12:16 #1
Jeg er langt fra sikker på at du kan, da INTEL selv bruger RD RAM til deres PIIII CPU\'er.

Sælg de resterende 256, eller køb en Athlon 1.33 GhZ istedet...
Avatar billede snowball Novice
20. juni 2001 - 12:46 #2
Beklager, du kan kun benytte RDRAM til P4 CPU\'er som det er nu. Hvis du absolut vil ha\' en P4, så skal du vente til Intels \"Brookdale\" chipsæt kommer da den understøtter SDRAM !

Se evt. http://www.comon.dk/20/view.asp?ID=8683

Snowball
Avatar billede safri2 Nybegynder
20. juni 2001 - 12:48 #3
I Zitech kan du købe en P4 1400 MHz incl. 2x64 RDRAM. Jeg mener at P4 ikke kan køre med SDRAM (de er for langsomme).

Jeg vil også foreslå en Athlon 1.33 GHz, idet jeg har hørt at P4 ikke er pengene værd.
Avatar billede snowball Novice
07. juli 2001 - 01:17 #4
lucky_ed: Kan du ikke afvise/acceptere svarene så spørgsmålet kan blive lukket !? ;)

Snowball
Avatar billede mlj Nybegynder
07. juli 2001 - 10:16 #5
Her er en test af P4 med SDRAM. Ydelsen er op til 20% lavere end med RDRAM. Dog er der planlagt bundkort med DDR Ram til P4. De skulle være klar om ca. 6 måneder, og de skulle yde noget bedre end SDRAM. Brookdale baserede bundkort skulle snart være i handlen.

http://www6.tomshardware.com/mainboard/01q3/010702/index.html