Avatar billede danishhoward Nybegynder
15. maj 2008 - 22:20 Der er 4 kommentarer

echo language construct term søges på dansk

echo() is not actually a function (it is a language construct).

Jeg har svært ved at finde den danske term for "language construct". Der er vel ikke en venlig sjæl derude, som rent faktisk ved dette?
Avatar billede jakobdo Ekspert
15. maj 2008 - 22:38 #1
Sprog konstruktør! :o)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2008 - 22:41 #2
En "sproglig konstruktion", på linie med while, if, semikolon - altså en del af det grundlæggende PHP. Så'n noget som mysql_query er ikke en "sproglig konstrution", men en funktion, der kalder ud i et bibliotek, der måske er skrevet i C. "print" er tilsvarende en funktion, og ikke en "sproglig konstruktion".
Avatar billede danishhoward Nybegynder
15. maj 2008 - 23:11 #3
erikjacobsen tak for et yderst fyldigt svar. du lægger bare.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
15. maj 2008 - 23:31 #4
Nej, jeg ligger om lidt, i sengen. Jeg samler slet ikke på point, tak.