Avatar billede bds Nybegynder
15. maj 2008 - 19:41 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Ingen lyd fra lydkort

Jeg har fåt fat i en ældre pc'er, som jeg forsøger at få til at kører. Og det ser meget fint ud -- lige bortset fra at der ikke kommer lyde fra dyret.
Engenskaber for
  Intel(r) 82801DB/DBM/DA AC '97 Audio Controller
driverversion 5.1.3552.1
Har prøvet at hente driver-opdatering

Det er ikke muligt at aktivere lydkortet  via Hjælp og Support
Alle skærmbilleder med indtastningsmuligheder er inaktive

I Enhedshåndstering ser det aktivt ud

Please Please  -- Help
Avatar billede peet-49 Novice
15. maj 2008 - 19:43 #1
Slet lydkortet i enhedshåndtering, genstart og lad systemet indstallere det igen.
Avatar billede bds Nybegynder
15. maj 2008 - 19:44 #2
ok - prøver.. ses
Avatar billede bds Nybegynder
15. maj 2008 - 20:31 #3
desværre . prøvede et par gange
Men men... Under installationen af driveren kom XP med meddelsen
.. har ikke bestået testen med kompatilitet med Windows XP

Jeg har prøvet om der er en driver-opdatering. Jeg skulle har den sidste nye (som iøvrigt er fra 2002)

Under Egenskaber for lydenheder meddeles at 'driveren er aktiveret, men fungerer ikke korrekt)

Er der mon andet software, som ligger og kan drille. Under Egenskaber/Ressourcer er der ingen konflikter
Avatar billede off-line Nybegynder
15. maj 2008 - 22:22 #4
Prøv at se under Kontrolpanel/Lyde og lydenheder/ øverste lydstyrke. Der er
forneden en lille firkant hvor der står "Slå alt fra" hvis der er flueben der,
så fjern det. Windows kan af uforståelige grund, selv finde på, at sætte flueben der.
Det er i venstre side.
Avatar billede jesperpress Nybegynder
17. maj 2008 - 01:32 #5
Jeg har haft det samme problem. Det var håbløst. Det endte med at jeg ofrede 150 kr på et PCI-lydkort med driver og det virkede med det samme.
Avatar billede bds Nybegynder
18. maj 2008 - 17:09 #6
Har prøvet Kontrolpanel/lydenheder, men lydstyrke og 'slå fra' kan ikke rokkes. Står på 'Lav", men kan ikke flyttes. Så det ender næsten sikkert med et nyt lydkort.
Venter lige et par dage - noget kunne jo dukke op.....
Avatar billede off-line Nybegynder
19. maj 2008 - 12:31 #7
Har du set, om der er mulighed for at slå kortet til og fra i bios?
Avatar billede bds Nybegynder
19. maj 2008 - 19:46 #8
nej - bios og mig kender ikke meget til hinanden. men jeg vil da prøve. ....
Avatar billede bds Nybegynder
29. juni 2008 - 18:11 #9
Det blev et nyt lydkort
Jeg takker for deltagelsen og synes egentlig alle deltagere bør/skulle have points.
Men indimellem kan man være extra heldig - så hermed 'jesperpress' alle 200.
Avatar billede bds Nybegynder
29. juni 2008 - 18:13 #10
hovsa..
Avatar billede bds Nybegynder
29. juni 2008 - 18:14 #11
'jesperpress'  sorry that.. :(