Avatar billede cyperbent Mester
15. maj 2008 - 09:26 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Problemer med at gå i dvale

Hej

Jeg har har oplevet at når jeg forsøger at sætte min computer i dvale at så står den bare og hænger med den blå skærm, hvor der står
forbereder dvale og så sker der ikke mere. Er der nogen som har et bud på, hvad dette problem måske kan skyldes. Nu har det vel forhåbentlig ikke noget at gøre med at jeg har haft downloadet SP3.
Avatar billede tp_aalborg Nybegynder
15. maj 2008 - 14:14 #1
Uha, jeg vil ikke kommenterer om det har noget at gøre med SP3, for det vil jeg ikke rører med en ildtang, for at det er blevet opdateret/rettet et par gange! Dvale funktionen er faktisk heller ikke noget jeg vil anbefale dig at bruge, da f.eks. en bærbar kan gå HELT i sort, hvis den tømmes helt for batteri. Dette er f.eks. et problem på min Zepto 4200 model og den eneste løsning er at "kortslutte" en bestemt chip på bundkortet eller at sende den ind til deres support og først få den tilbage efter en lille måned. Så er det bedre at du lader din computer stå med strøm på og lade den slukke skærm/harddisk efter et stykke tid med inaktivitet.
15. maj 2008 - 22:40 #2
NB NB NB: DVALE funktionen er det samme som at slukke HELT for systemet mht strømforbrug. Sådan har det altid været...
Det er noget andet med STANDBY funktionen; den bruger en _lille_ smule strøm hele tiden...
Avatar billede cyperbent Mester
17. maj 2008 - 22:05 #3
Tak for jeres indlæg. Men jeg tror bare at der er tale om en bagatel, for på det sidste har funktionen virkede.

Men I skal alle have tak for jeres indlæg.