Avatar billede nr-one Nybegynder
14. maj 2008 - 22:24 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Problemer med tegn, og evt tegnsæt?

Hej,

Jeg sidder med et mega irritabelt problem med min nyeste hjemmeside, jeg kan huske det har været et problem før, men kan virkelig ikke huske hvad der var galt.

Ser man på hjemmesiden, www.aoconan.dk, får man dejlige tegn frem "" (nemmest at fremprovkere i firefox)

Derudover er det ikke muligt at skrive æ ø å, her går den helt amok - ses nemmest i www.aoconan.dk/opret

min header ser sådan her ud:

<head>
<link rel="shortcut icon" href="/favicon.ico" />
<meta http-equiv="Content-Language" content="da">
<meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=ISO-8859-1">
<title>aocona.dk</title>
<link rel="stylesheet" type="text/css" href="style/style.css">
</head>

Skal siges, disse fejl først er synlige når der bliver lavet php, vi køre med top og bund include btw.

håber i kan hjælpe!
:/
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2008 - 22:29 #1
 er nok fordi du har gemt en fil i UTF8 med BOM-header. Det kan man jo lade være med - på en eller anden måde i din editor. Men du skriver at du bruger iso-8859-1 - så et eller andet er der galt. Hvilket tegnsæt vil du bruge?
Avatar billede nr-one Nybegynder
14. maj 2008 - 22:42 #2
har prøvet med UTF8, med samme resultat - prøvede med ISO som en sidste nødløsning
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2008 - 22:43 #3
Hvis du har tekst i utf-8, så hjælper det altså at anføre tegnsættet som utf-8. Den der BOM-header, er der så nogen, der ikke kan kapere.
Avatar billede nr-one Nybegynder
14. maj 2008 - 22:54 #4
Det var utroligt, efter en genlukning af browser og sætning af utf8 virker det :o
http://www.utf-8.com/

Smid et svar hvis du vil have point denne gang ;)
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
14. maj 2008 - 22:55 #5
Heller ikke denne gang, tak ;)