Avatar billede ksnie Nybegynder
14. maj 2008 - 18:54 Der er 6 kommentarer

Celleindhold fra forskellige arkfaner

Jeg har et større regneark med mange faner. Hver fane indeholder samme regneark, der er en registrering af en lærers arbejdstid fordelt på opgaver. Antallet af faner svarer således til antallet af lærere.

I oversigtsark tælles sammen, hvor mange timer lærergruppen anvender tl en bestemt aktivitet.

Spørgsmål: Hvordan kan jeg på oversigtsarket finde ud af, hvilke lærere, der har timer på aktiviteten. Altså hvilke faner har bidraget med en talværdi?

Så kunne jeg slippe for at bladre alle ark igennem for at finde ud af, hvem jeg har tildelt timer som fx gårdvagt.

Kan man det?

Kaj
Avatar billede be_nice Juniormester
14. maj 2008 - 20:31 #1
Har du overvejet at benytte en pivottabel til at visualisere et opsummering af dine ark? Jeg tror at dette bliver noget nemmere for dig at arbejde med.
/Be_Nice
14. maj 2008 - 21:15 #2
Afhængigt af hvordan arkene er opbygget kan du måske benytte funktionen Konsolider.

Data->Konsolider
Avatar billede supertekst Ekspert
15. maj 2008 - 22:25 #3
Har du fået det afklaret - elles kan det nok lade sig gøre via VBA..
Du skal være velkommen til at sende filen til: pb@supertekst-it.dk
16. maj 2008 - 09:04 #4
Selv de mest enkle funktioner i Excel kan klares med avanceret VBA-kode ;-)
01. juli 2008 - 09:49 #5
Er du kommet videre?
Avatar billede be_nice Juniormester
27. september 2008 - 12:11 #6
Husk at lukke dit spørgsmål.
/Be_Nice