Avatar billede wiz182 Nybegynder
14. maj 2008 - 16:36 Der er 1 kommentar

Hjælp til opsætning

Hej alle

Nu har jeg prøvet at søge i mange timer timer på nettet og prøvet mig frem men kan simpelthen ikke få det til at virke.

Jeg mangler en mindre guide til hvordan jeg kan sætte en VPN server op.
(Når man skal oprette en forbindelse til sådan en server skal man vel bare bruge "Opret ny forbindelse" i windows?)
Det er muligt for mig at finde nogle få men ikke nogen der forklare hvordan jeg skal bruge den router som vi har.

Det som der skal foregå er at vores revisor skal kunne sidde derhjemme og arbejde med vores regnskabsprogram (Han er ikke glad for at skulle bruge noget FTP eller PCAnywhere og VPN bruger han med et andet firma)

Det jeg har at gøre godt med er følgene:
1 stk. bredbåndsforbindelse som er koblet til en SMCWBR14T-G Barricade router og jeg har kigget i dens papir hvor der står den skulle være kompatible med VPN men der er ingen guide over hvodan jeg skal gøre det.
Til denne router er der så koblet 2 computere til som er på hver deres kontor og det sidste er en ekstern harddisk som kan bruges med FTP så den kan kobles direkte til routeren.

Så det jeg søger er hvordan jeg kan få oprettet den computer med regnskabsprogrammet på som en VPN server eller muligvis den eksterne harddisk som vi bruger til backup.
Jeg ved nogenlunde det der med at vælge hvilken computer man skal føres videre til når man logger på vores IP udefra da vi førhen har haft en FTP-server her.

Håber i kan hjælpe mig.

Med Venlig Hilsen
Chris Jørgensen
Avatar billede sakul Praktikant
10. december 2008 - 14:20 #1
Hej Chris
Jeg står med præcist det samme problem, eller opgave i min kærestes firma... har du fundet nogen løsning og hvis ja gider du ikke indvie mig så :) ?
mvh
Tommy